شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 80443
منبع : خبرگزاری ايرنا

فرماندار قم: مطالعات طرح‌های آب‌رسانی قم باید کاربردی‌تر شود

قم نيوز : فرماندار قم گفت: موضوع آب از مسائل مهم و بسیار حیاتی قم است، ازاین‌رو باید مطالعه‌های مربوط به آب کاربردی‌تر و کارشناسی صورت گیرد تا توسعه استان را رقم بزنیم.
مطالعات طرح‌های آب‌رسانی قم باید کاربردی‌تر شود
مطالعات طرح‌های آب‌رسانی قم باید کاربردی‌تر شود
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: آب مایه حیات است ولی طرح مطالعاتی که توسط شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب قم در رابطه با طرح‌های آب‌رسانی انجام می‌شود، حیاتی‌تر از مساله آب است.

فرماندار قم بابیان اینکه در مطالعات آب منطقه‌ای حوزه‌های متعددی دیده‌شده است، افزود: تکلیف ما را همین بحث مشخص می‌کند و توسعه و عدم توسعه استان وابسته به مطالعاتی است که آب منطقه‌ای و آبفا انجام می‌دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: موضوع‌هایی از قبیل رشد جمعیت قم و همچنین اعطای مجوز به صنایع دارای مصارف آب زیاد، تعیین تکلیف وضعیت کشاورزی، استفاده از محصول‌های آب‌بر و تثبیت این وضعیت یا رشد آن، وابسته به طرح‌های مطالعاتی است.

فرماندار قم اذعان داشت: اگر این مطالعات کاربردی نشود با مشکل‌هایی مواجه خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه قم برای سالیان متمادی از منابع آبی زیادی برخوردار بوده است، گفت: باید ببینیم منابعی که تا قبل از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز تامین کننده آب این شهر بودند، امروز چه وضعیتی پیداکرده‌اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcip5av.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما