يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 80478
منبع : خبرگزاری فارس

محورهای همایش بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز

قم نيوز : دبیر علمی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز گفت: امسال این همایش در محورهایی همچون قرآن و پرسش‌های نوپدید، فهم دین، ایمان و عقلانیت، الحاد جدید، علم دینی، سنت و مدرنیته، پیشرفت و انحطاط، سبک زندگی، مصلحت، دین و زندگی، شبکه‌های اجتماعی، حکمرانی، حقوق بشر، آزادی، خرافات، زن، خانواده، انتقاد و نقدپذیری برگزار خواهد شد.
محورهای همایش بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز
محورهای همایش بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد علی مهدوی راد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری اظهار کرد: این شهید به معنی واقعه کلمه مصلح بود و به اصلاح فکر می‌کرد، گنجینه عظیمی از معارف در آثار شهید در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال همایش بین المللی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز در محورهایی همچون قرآن و پرسش‌های نوپدید، فهم دین، ایمان و عقلانیت، الحاد جدید، علم دینی، سنت و مدرنیته، پیشرفت و انحطاط، سبک زندگی، مصلحت، دین و زندگی، شبکه‌های اجتماعی، حکمرانی، حقوق بشر، آزادی، خرافات، زن، خانواده، انتقاد و نقدپذیری برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز افزود: اسلام و ایران، تمدن اسلامی، تاریخ اندیشی، جهانی شدن و هویت ملی، انقلاب و اصلاح، تقلید و استقلال فکری، استقلال سیاسی و منافع ملی، مساله خودی، ترتیب و جامعه سازی، معنویت، گسست نسلی، آسیب‌های اجتماعی، عدالت اجتماعی، روحانیت، آیین‌های دینی و اجتماعی از جمله محورهای این همایش است.

مهدوی راد با اشاره به محورهای همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز اظهار کرد: از جمله محورهای پیشنهادی برای همایش، نظام سرمایه داری، عدالت اقتصادی، ربا و بانکداری، تولید، پول،ذات گرایی و بر ساخته بودن معنا، من دیگری و گفتگوهای بینافرهنگی، تجرد و تاریخی بودن عقل، اعتباریات و علوم اجتماعی، عقل عملی و عقلانیت انتقادی است.

وی خاطرنشان کرد: مقالاتی در همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز پذیرفته می‌شوند که نوآوری در تحلیل، توسعه، تعمق یا نقد در بازاندیشی آرای شهید مطهری در مواجهه با مسائل امروز باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7t97.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما