يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 80482
منبع : خبرگزاری فارس

توسعه شهری قم نامتناسب با فضاهای تاریخی شکل گرفته است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: از حدود سال 1308 که شهرداری و بلدیه در قم شکل گرفت به تناسب اتفاقات اکثر شهرهای ایران، توسعه شهری با برنامه‌ریزی غیر متناسب با بافت‌های تاریخی شکل می‌گیرد.
توسعه شهری قم نامتناسب با فضاهای تاریخی شکل گرفته است
توسعه شهری قم نامتناسب با فضاهای تاریخی شکل گرفته است
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی امروز با بیان اینکه قدمت شهرنشینی در قم به ۷ هزار سال قبل برمی‌گردد، اظهار کرد: ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم و وفات ایشان در این شهر موجب شد قم ظرفیت شگرفی پیدا کرده و به یک مرکز مذهبی و معنوی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تبدیل شدن مقبره حضرت معصومه(س) به کانون توسعه شهر قم، تصریح کرد: از حدود سال ۱۳۰۸ که شهرداری و بلدیه در قم شکل گرفت به تناسب اتفاقات اکثر شهرهای ایران، توسعه شهری با برنامه‌ریزی غیرمتناسب با بافت‌های تاریخی شکل می‌گیرد.

خاکی با بیان اینکه قم نیز از بحث تقابل سنت و مدرنیته در توسعه شهری مستثنی نبوده است، گفت: خیابان آذر نخستین خیابانی است که در شهر قم شکل گرفته و بخش عمده‌ای از بافت تاریخی بازار قم را قطع کرده و از بین می‌برد.

وی به توسعه معابر شهری در محدوده حرم مطهر و از بین رفتن بافت تاریخی شهر اشاره کرد و افزود: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان کانون توسعه شهری، توسعه مرکز گرا را در قم محقق می‌کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5abw.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما