يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 8051
توسط سازمان بهزیستی صورت گرفت؛

ارائه خدمات پیشگیرانه به بیش از 200 هزار نفر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم از خدمات پیشگیرانه این سازمان به بیش از 200 هزار نفر در سال گذشته خبر داد.
ارائه خدمات پیشگیرانه به بیش از 200 هزار نفر در قم
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1390 برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها در استان 87 هزار و 460 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفه اند و در بحث پیشگیری از اعتیاد نیز برای 72 هزار و 740 نفر انواع اقدامات پیشگیرانه و آموزشی انجام شد.

وی با بیان اینکه مشاوره های سازمان بهزیستی با شماره تلفن 148 و حضوری صورت می گیرد افزود: مجموع این خدمات شامل 45 هزار و 623 مورد گزارش شده که در مجموع 216 هزار و 33 نفر در سال 1390 تحت انواع آموزش ها و خدمات پیشگیرانه قرار گرفته اند.

سال گذشته 8 هزار و 179 نفر از خدمات درمانی بهزیستی قم بهره مند شده‌اند
مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن اشاره به اینکه در بخش درمان و حمایت های معتادین در سال گذشته، 8 هزار و 179 نفر از خدمات درمانی بهزیستی استان بهره مند شده اند، عنوان کرد: در سطح مداخلات به موقع در سال 90، 5 هزار و 628 مورد مداخله در جلوگیری از وقوع اتفاقات یا آسیب ها صورت گرفته که در حوزه های کودکان خیابانی، کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و ... بوده است.

وی با بیان اینکه مردم می توانند از طریق تلفن 123 سازمان بهزیستی را برای انجام مداخلات به موقع آگاه کنند، اظهار داشت: 17 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب پذیر و حاشیه های شهری برای سال 90 در نظر گرفته شده بود که ارائه چنین خدماتی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش به سزایی داشته است، همچنین تعداد 920 مداخله در موضوع طلاق داشتیم که تا 38 درصد مفید واقع شد و خوشبختانه به کاهش 9 درصدی آمار طلاق در استان منجر شد.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: در سطح سوم یعنی سطح توانبخشی 27 هزار معلول، سالمند و بیمار روانی مزمن در سال  تحت پوشش بهزیستی استان بوده اند که سالانه نزدیک به 2 هزار نفر هم به این آمار افزوده می شود و از مجموع 2 هزار نفر ذکر شده برای خدمت توانبخشی، نزدیک به 20 هزار نفر خدمات را به صورت مستقیم دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه درسال 1390 درطرحی موسوم به CBR برای توانبخشی در روستاها نزدیک به 2 هزار نفر در شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: از دیگر خدمات سازمان به معلولان و افراد نیازمند، اقداماتی در زمینه مناسب سازی خیابان‌ها، ساختمان‌ها ادارات و مراکز دولتی و خودروها بوده است و در زمینه ارائه خدمات پایدار، طرح بیمه زنان سرپرست خانوار اجرا شد که در این طرح 688 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.tdciw6dxygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما