چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 80622
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندار قم:

جاری شدن آب در قمرود باعث افزایش نشاط اجتماعی شده است

قم نيوز : استاندار قم گفت: جاری شدن آب در قمرود موجب شادابی و نشاط شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی در قم شده است.
جاری شدن آب در قمرود باعث افزایش نشاط اجتماعی شده است
جاری شدن آب در قمرود باعث افزایش نشاط اجتماعی شده است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز چهارشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: شرکت آب منطقه‌ای در این زمینه خوب عمل کرد و آبی که در قمرود جاری است، نه‌تنها باعث استفاده شهروندان در جوار رودخانه شده، بلکه منافعی برای کشاورزان نیز در پی داشته است.

وی اضافه کرد: آبی که در قمرود جاری است، حقابه محیط‌زیست است و باعث بهره‌مندی انسان‌ها، گیاهان و حیوانات در مسیر آب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدا تاکید کردم زمان و دبی رهاسازی آب به نحوی انجام شود که تا پایان شهریور در داخل قمرود آب در جریان باشد که این وعده عملی خواهد شد.

۴۵ میلیون مترمکعب حقابه از ۲ سد کوچری و ۱۵ خرداد برای احیای محیط‌زیست و تقویت کشاورزی استان قم اختصاص‌یافته که از محل رودخانه قمرود وارد دشت‌های پایین‌دست می‌شود.

سرمست گفت: برای استفاده از مزایای سد ساوه نیز جلسه مشترکی بین استان‌های حاشیه دریاچه نمک و تالاب‌ها با هماهنگی استان مرکزی و وزیر نیرو برگزار می‌شود تا حقابه استان قم محقق شود.

وی در ادامه بیان کرد: مدیران در برخورد با ارباب‌رجوع به‌ویژه در ارتباط با حقوق اصناف باید سعه‌صدر داشته باشند و مشکلات را حل نمایند، در غیر این صورت با مدیران خاطی برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: روح قانون باید عملیاتی شود تا آسیب‌های اجتماعی و مسائلی که در شان و وجهه جامعه اسلامی و دینی به‌ویژه شهر قم نیست، حل و قانون اجرایی شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست کلی استان ارتقاء سطح خانه‌های مسافر به مهمان‌پذیر و مهمان‌پذیر به هتل است و در این راستا باید منافع گردشگری، حقوق اصناف هتل داران، مهمانپدیرها و خانه مسافرها تامین و خدمات بهینه به مسافران و گردشگران ارائه شود.

۲۸۷ واحد اقامتی شامل ۳۵ واحد هتل، ۲۸ واحد هتل آپارتمان، ۵۸ واحد مهمان‌پذیر، ۱۶۶ واحد خانه مسافر و ۱۰۰ مجتمع بین‌راهی و پذیرایی در قم میزبان مسافران است.

وی همچنین به تقویت امکانات آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شکوهیه قم و احصاء ضعف‌ها و کمبودها در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchi-n6.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما