چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 80635
منبع : خبرگزاری فارس

استمرار نظارت بر عملکرد نمایندگان در دستور کار شورای نگهبان نیست

قم نيوز : معاون پژوهشکده شورای نگهبان در خصوص نظارت مداوم بر رفتار نمایندگان مجلس نیز ابراز داشت: استمرار نظارت در دستور کار شورای نگهبان نیست و این موضوع مورد نظر اکثریت نیست.
استمرار نظارت بر عملکرد نمایندگان در دستور کار شورای نگهبان نیست
استمرار نظارت بر عملکرد نمایندگان در دستور کار شورای نگهبان نیست
به گزارش قم نیوز محمد بهادری جهرمی در نشست تخصصی شورای نگهبان و مبارزه با فساد که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ نهادی در علم حقوق صلاحیت انجام کاری ندارد مگر این که اجازه این کار به وی داده شده باشد.

وی با بیان این که چارچوب صلاحیت افراد با یکدیگر فرق دارد، ادامه داد: نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان هر دو سال یک بار صورت می‌گیرد در حالی که روزانه شورای نگهبان به بررسی قوانین مطرح شده، می‌پردازند.

بهادری ابراز داشت: در خصوص ریاست جمهوری خود قانون شرایط نامزدی را مشخص کرده است و شورای نگهبان احراز صلاحیت را بر عهده دارد.

وی افزود: در خصوص انتخابات مجلس نیز قوانین توسط خود نمایندگام مصوب و در شورای نگهبان تأیید شده است.

معاون پژوهشکده شورای نگهبان بیان داشت: در انتخابات خبرگان تعیین قوانین بر عهده ای خود خبرگان گذاشته شده است و تنها در سال 69 در زمان اصلاح قانون انتخابات خبرگان احراز صلاحیت بر عهده ای فقهای شورای نگهبان گذاشته شد.

وی با بیان این که تصمیم گیری‌ها در شورای نگهبان به صورت جمعی است، تاکید کرد: عدم احراز صلاحیت افرادی که تاکنون نماینده شده‌اند نیازمند 7 رأی است در واقع تصمیم گیری در شورای نگهبان به صورت جمعی است و این نظر جمع است که در نهایت به عنوان نظر شورای نگهبان اعلام می‌شود.

بهادری در خصوص نظارت مداوم بر رفتار نمایندگان مجلس نیز ابراز داشت: استمرار نظارت در دستور کار شورای نگهبان نیست و این موضوع مورد نظر اکثریت نیست.

وی تصریح کرد: تا زمان صدور اعتبارنامه نمایندگان شورای نگهبان می‌تواند احراز و عدم احراز صلاحیت نمایندگان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bw.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما