جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 80918
منبع : خبرگزاری تسنیم

میانه‌روی در کلام و دوری از افراط مهم‌ترین توصیه امام باقر(ع) به شیعیان است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام باقر(ع) در بیان ویژگی شیعیان خود فرمودند مواظب باشید که از شیعیان غلو کننده نباشید،گفت: امام(ع) تأکید کرد در کارها و کلامتان میانه‌روی کرده و افراط نکنید .
میانه‌روی در کلام و دوری از افراط مهم‌ترین توصیه امام باقر(ع) به شیعیان است
میانه‌روی در کلام و دوری از افراط مهم‌ترین توصیه امام باقر(ع) به شیعیان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسنی با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: این امام همام در نهضت کربلا حضور داشتند و چهارساله بودند که همراه پدر طعم تلخ جنگ و اسارت را از کربلا تا کوفه و شام چشید.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام باقر(ع) در بیان ویژگی شیعیان خود فرمودند مواظب باشید که از شیعیان غلو کننده نباشید،بیان کرد: امام(ع) تأکید کرد در کارها و کلامتان میانه‌روی کرده و افراط نکنید در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کسانی غلو کننده و افراطی هستند فرمودند فرد غلو کننده و افراطی درباره ما و مقام ما چیزی می‌گوید که خود ما قائل به آن چیزها نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه روز شهادت حضرت باقر(ع) فرصتی برای مرور سیره تربیتی و توصیه‌های آن حضرت است،بیان کرد:یکی از این توصیه‌ها، دستورالعملی برای فرزند دار شدن افرادی که از این نعمت محروم هستند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: متأسفانه یکی از معضلات و مشکلات بعضی خانواده‌های امروزی، نازایی است که هر چه هم هزینه دوا و درمان می‌کنند، مشکل آن‌ها حل نمی‌شود.

حسنی ادامه داد:در کنار همه درمانها، توصیه‌ای هم امام باقر(ع) برای این‌چنین افراد دارند که به برکت انجام آن عمل و دستور به‌زودی صاحب فرزند شوند.

وی بیان کرد:سلیمان جوزی از زراره نقل کرد نزد هشام بن عبدالملک رفته بودم که برای اجازه ملاقات معطل کرد و ناراحت شدم، هشام نگهبان پولداری داشت که فرزند دار نمی‌شد، امام باقر(ع)به او فرمود: مرا به نزد هشام ببر، در این صورت دعایی به تو آموزش می‌دهم که صاحب فرزند شوی.

استاد حوزه علمیه گفت:نگهبان قبول کرد و ایشان را نزد هشام برد و کارش را انجام داد و زمانی که بیرون آمد، نگهبان گفت: جانم فدای شما! آن دعا را به من بیاموز.

حسنی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند هرروز صبح و عصر(بعد از نماز صبح و بعد از نماز عصر) هفتاد مرتبه سبحان‌الله،ده مرتبه استغفرالله و بعدازآن، 9 مرتبه سبحان‌الله بگو و آن را با یک‌بار استغفرالله تمام کن و از خداوند عزوجل آمرزش بطلبید، چراکه او آمرزنده است.

وی ابراز کرد: بعدازاین اذکار، آیات 10 تا 12 سوره نوح را تلاوت کن(استَغِرُوا رَبِّکُم اِنَّهُ کانَ غفّارا یُرسَلُ السّماءُ عَلَیکُم مِدرارا وَ یُمِدُّکُم بِاَموالٍ وَ بَنینَ وَ یَجعَلُ لَکُم جَنّاتٍ وَ یَجعَلُ لَکُم اَنهارا) به فضل خدا صاحب فرزند میشوی.

استاد حوزه علمیه گفت: نگهبان این ذکر را گفت و دارای فرزندان بسیاری شد و بعد از این همیشه به دیدار امام باقر و امام صادق (ع ) می‌رفت.

حسنی خاطرنشان کرد:مرحوم آیت الله بهجت رحمت الله علیه،  با نقل این روایت، به افراد بی فرزند توصیه می کردند که آنقدر این عمل را تکرار کنید تا به مقصود خود برسید و خداوند به شما فرزندی عنایت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfc1dc.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما