دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 81005
منبع : خبرگزاری فارس

طنین دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : مراسم قرائت دعای عرفه عصر امروز در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با حضور گسترده زائران و منتظران برگزار شد.
طنین دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران
طنین دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز عرفه فرصتی مهم برای ابراز بندگی و توبه و تضرع به درگاه الهی است و اقشار مختلف مردم به یاد قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) در صحرای عرفات، خود را امروز به اماکن مقدس رساندند و به قرائت این دعای پرفیض پرداختند.

در حرم حضرت معصومه(س) مراسم قرائت دعای عرفه با حضور پرشور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) برگزار شد و مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقان نیز میزبان خیل عظیم منتظران حضرت ولیعصر(عج) بود.

بر اساس این گزارش بقاع شاخص استان قم هم میزبان برگزاری مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه بود و این مراسم از در بقاع امامزادگانی همچون علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع) و موسی مبرقع(ع)، احمدبن قاسم، حمزه، ابراهیم و محمد(ع)، جعفر شهید(ع)، احمد(ع)، سید معصوم(ع) و جمال‌الدین(ع) بود.

دعای عرفه امام حسین(ع) دعایی منسوب به امام حسین(ع) است که بنابر روایات، آن حضرت در روز ۹ ذی الحجه (روز عرفه) این دعا را در صحرای عرفات خوانده است. بنابر برخی شواهد، قرائت این دعا توسط امام حسین (ع)، مربوط به آخرین سفر حج ایشان نبوده است.

شیعیان این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و نیز در مساجد مناطق دیگر جهان می‌خوانند. این دعا، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz0j.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما