چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 8121

گردشگری مذهبی، رویكرد توسعه پایدار استان قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار جدید قم، گردشگری مذهبی را محوری ترین نظریه توسعه پایدار این استان دانست.
گردشگری مذهبی، رویكرد توسعه پایدار استان قم
به گزارش قم نیوز، كرم رضا پیریایی اظهار داشت: قم از قابلیت عظیمی در بخش گردشگری مذهبی برخوردار است، به گونه ای كه این بخش می تواند بستر توسعه هرچه بیشتر این سرزمین مقدس را در ابعاد مختلف فراهم كند و بركات معنوی و اقتصادی آن را افزایش دهد.

وی گفت: توجه به ظرفیت بی بدیل گردشگری مذهبی قم، به معنی غفلت از سایر بخش ها نیست بلكه این كار به مثابه ایجاد بستر مناسب برای رشد همه جانبه و بالندگی در تمام بخش های این آرمانشهر مذهبی است.

پیریایی، وجود بارگاه كریمه اهل بیت، مسجد جمكران، مركزیت بی نظیر حوزه های علمیه و موقعیت جغرافیایی رااز ویژگیهای منحصر به فرد استان برشمرد و افزود:قم فقط یك كلانشهر نیست بلكه جهانشهر است و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اشاره كرده اند، خدمت به شهر قم خدمت به مجموعه كشور است.

استاندار قم با تشریح خدمات دولت نهم و دهم در استان افزود:بهره برداری از طرح آبرسانی به قم از ارتفاعات صعب العبور سرشاخه های 'دز' و برنامه ریزی در بخش حمل و نقل بویژه پروژه زیربنایی منوریل، جلوه ای از عملكرد دولت نهم و دهم در این استان است.

پیریایی اضافه كرد:گرچه در پرتو توجه دولت و تلاش همه جانبه مردم و مسئولان و همكاری شهرداری و شورای شهر قم،سازندگی در بخش عمران شهری قم كاملا مشهود است اما به لحاظ مشكلات انباشته شده، باید تلاش بیشتری به خرج داد تا وضعیت این شهر و استان به شان و منزلت آن نزدیك شود.

استاندار قم تصریح كرد: رشد و بالندگی این استان و رسیدن آن به نقطه مطلوب، نیازمند دوری از شعارزدگی و توجه به برنامه ریزی دقیق و اجرای صریح و سریع برنامه هاست.

پیریایی، بازبینی گذشته،بررسی دقیق وضعیت فعلی و آینده نگری را لازمه برنامه ریزی صحیح دانست و تاكید كرد:پژوهش و استفاد از یافته های پژوهشی و بهره مندی از طرح آمایش سرزمین، بستر اصلی برنامه ریزی و توفیق در امور است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.x0j2yt0ffa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما