پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81326
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی در قم

قم نيوز : مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در مسجد امام رضا(ع) قم برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی در قم
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی در قم
به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله سیدمحمدحسینی شاهرودی با حضور علما، فضلا، طلاب حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و برخی مسؤولان استانی از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد نورائی یگانه از اساتید حوزه علمیه قم در این آیین به تبیین جایگاه علمی و فقهی مرحوم آیت‌الله حسینی شاهرودی پرداخت و زهد و تقوا، اخلاق حسنه و عشق و ارادت قلبی به اهل‌بیت (ع) را از ویژگی‌های آن مرحوم توصیف کرد.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی مرجع تقلید جهان تشیع متولد سال 1304 در نجف و فرزند مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی بود که روز شنبه 16 تیرماه به دلیل بیماری در بیمارستانی در تهران و در سن 94 سالگی دارفانی را وداع گفت.

پیکر این عالم ربانی 18 تیر ماه پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری تا حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

توضیح مناسک حج، دروس فی احکام النساء و ذخیره المؤمنین لیوم الدین از جمله آثار و تالیفات این مرجع تقلید بود که به خاطر استعداد و ذکاوت فوق‌العاده‌ای که داشت در سن 39 سالگی درس خارج فقه و اصول را در نجف تدریس می‌کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjmteo.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما