سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 81539
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: ایرانی‌ها کنترلی در برنامه غذایی‌شان ندارند‌

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسراف در جامعه زیاد است و کنترلی در برنامه غذایی وجود ندارد،گفت: ‌اگر دستور اسلام را انجام دهیم به‌صورت قطعی بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: ایرانی‌ها کنترلی در برنامه غذایی‌شان ندارند‌
آیت‌الله علوی‌گرگانی: ایرانی‌ها کنترلی در برنامه غذایی‌شان ندارند‌
 به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار دکتر کمیجانی دکتر طب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: امروز گرفتاری جامعه این است که میوه و غذا و گیاهان به‌صورت طبیعی نیست و آلوده به برخی مواد شیمیایی و غیرطبیعی شده و باید تلاش شود تا جامعه به سمت تغذیه سالم برود.

وی افزود: در همه منازل محصولات و اقلام شیمیایی وجود دارد و باید به‌صورت عملی مردم را متوجه کنیم و باید اقدامی شود که در جامعه از چه محصولات و اقلامی استفاده شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسراف در جامعه زیاد است و کنترلی در برنامه غذایی وجود ندارد،گفت: تبعات هر چیزی دنبال آن است، وقتی از این محصولاتی که مضر هستند استفاده شود سکته و بیماری به دنبال آن می‌آید، باید مردم را آگاه کنیم که از محصولات آلوده استفاده نکنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کارشکنی‌های دشمن در موضوعات مختلف بیان کرد: از دشمن نباید انتظار خوبی داشته باشیم و باید اقدامی انجام دهیم و مردم به دنبال دستورات اسلام بیایند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: مطب‌های دکترها بعضاً شلوغ است و بیماران نیز در صف انتظار نشسته‌اند که نوبت آن‌ها شود ،علت آن سبک زندگی و افزایش بیماری‌هاست و اگر دستور اسلام را انجام دهیم به‌صورت قطعی از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری شده یا از بین می‌رود.

ایشان عنوان کرد: از حضرت عیسی(ع) پرسیدند که درختکاری انجام می‌دهیم ولی به‌صورت ناقص است و ایشان فرمودند که ابتدا باید آب در زمین ریخته شود و سپس درخت غرس شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید با رفتار و اقدام خود سبب فرهنگ‌سازی مردم شویم، گفت: دستورات اهل‌بیت(ع) طب واقعی است و در وسائل الشعیه آمده ‌که اهل‌بیت(ع) همه برنامه‌های اسلامی را در امر تغذیه بیان کردند و باید به‌خوبی آن را استنباط کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه اگر به دستورات اسلام عمل نشود جامعه دچار مشکل می‌شود، خاطرنشان کرد:اهل‌بیت(ع) برای کوچک‌ترین موضوعات زندگی ما برنامه جامع و کاملی آوردند که اگر به دستورات معصومین(ع) به‌صورت دقیق توجه شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1tdc.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما