قم نيوز : نخستین صندوق امانات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی مراسمی با حضور مدیرعامل این بانک در استان قم افتتاح و به بهره برداری رسید.
بهره برداری از نخستین صندوق امانات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم/ انتقاد از نگاه شعاری به قرض‌الحسنه
بهره برداری از نخستین صندوق امانات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم/ انتقاد از نگاه شعاری به قرض‌الحسنه
به گزارش قم نیوز مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم افتتاح شعبه میدان جهاد قم و صندوق امانت این بانک اظهار کرد: حوزه علمیه و بزرگان دین باید در ترویج سنت قرض‌الحسنه اقدام جدی کنند.

مرتضی اکبری با تاکید بر اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابزار مناسب و شایسته‌ای برای احیا و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه است تصریح کرد: متاسفانه تبلیغ و ترویج واقعی و عملیاتی برای توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه نشده است و مردم به فعالیت‌های خیرخواهانه و قرض‌الحسنه بانک‌ها اعتمادی نمی‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند.


بانک قرض‌الحسنه عاری از بنگاه داری است

وی با تاکید براینکه تمام فعالیت‌های این بانک بر مدار قرض‌الحسنه است اضافه کرد: باید فرهنگ سازی مناسبی در امر قرض‌الحسنه صورت بگیرد و مردم برای پرداخت و دریافت قرض‌الحسنه ترغیب شوند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه اصلا تمایلی به بنگاه داری و فعالیت‌های سوداگرانه نداریم، گفت: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 7 میلیون مشتری دارد که از این تعداد تاکنون بیش از 5 میلیون و 300 هزار فقره وام قرض‌الحسنه اعطا شده است؛ بر همین اساس در سال گذشته بیش از یک میلیون و 200هزار فقره وام با اعتباری بالغ 13هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شد.

وی افزود: در سال جاری نیز رویه اعطا وام قرض‌الحسنه ادامه خواهد داشت و با توجه به منابع پیش بینی می‌شود که بین یک میلیون و 500هزار تا یک میلیون و 800هزار فقره وام با مبلغ متوسط 10 تا 12 میلیون تومان اعطا شود؛ همچنین کامزد دریافتی نیز با توجه به شرایط متقاضی و مبلغ وام بین صفر تا 4 درصد خواهد بود و مدت بازپرداخت نیز بین 6 ماه تا 60 ماه است.

اکبری عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در تلاش هستیم تا وام‌ها بیشتر بابت اشتغال‌های خانگی پرداخت شود، زیرا صاحبان مشاغل خانگی قادر به پرداخت سودهای 18 تا 20 درصد نظام بانکی نیستند و وام قرض‌الحسنه بهترین گزینه برای آن‌ها است و بر همین اساس با کمیته امداد امام خمینی و بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و اعطای وام قرض‌الحسنه به آن‌ها قراردادهایی امضا شده است.



تاکید بر ارتباط با حوزه علمیه

عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: اسلام به تکریم مومنین، اعطای قرض‌الحسنه و دستگیری از نیازمندان تاکید بسیاری دارد ولی اکنون این موضوع در کشور مغفول مانده است و بانک‌ها بیشتر به دنبال افزایش سرمایه هستند.

سلیمان توکلی ادامه داد: سال قبل یک میلیون و 200هزار فقره وام قرض‌الحسنه توسط بانک مهر ایران پرداخت شده است و همچنین در 5 ماهه نخست سال جاری نیز750 هزار فقره وام به مردم اعطا شده است ولی نیاز است که فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور نهادینه شود و بانک قرض‌الحسنه و تفاوت آن با دیگر بانک‌ها معرفی شود.



در بخش دیگری از این مراسم، مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر در استان قم با تاکید براینکه رسالت اصلی این بانک حمایت و خدمت رسانی به قشر پایین دست جامعه است گفت: ساختمان به بهره برداری رسیده به نام شعبه جهاد قم به مساحت 311 متربع در سه طبقه مجزا شامل شعبه، صندوق امانات و مهمانسرا تجهیز، تکمیل و بازسازی شده است.

سید حسین دامادی با تاکید براینکه نخستین صندوق امانات بانک قرض‌الحسنه مهر در استان قم به بهره برداری رسیده است گفت: ظرفیت این صندوق امانات 520 عدد است که از به روزترین و امن ترین دستاوردهای فنی و مهندسی برخوردار است.

وی با تاکید براینکه تعامل بسیار خوبی با نهادهای حوزوی و مردمی در استان قم فراهم شده است گفت: مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر در استان قم یکی از بهترین، همراه‌ترین و خوش حساب ترین مشتریان محسوب می شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcenn8v.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما