شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 816
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر استان قم:

برتری آثار بومی نشان از اقتدار نمایش قم است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر سیزهمین جشنواره تئاتر استان قم با اشاره به ارسال آثار بومی به سیزهمین جشنواره تئاتر قم گفت: برتری آثار بومی در جشنواره نشان از اقتدار نمایش قم بود.
برتری آثار بومی نشان از اقتدار نمایش قم است
به گزارش قم نیوز، رضا ابوذر جمعه شب در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استان قم که در تالار شهید آوینی برگزار شد به روند برگزاری جشنواره اشاره و اظهار کرد: بعد از فراخوان جشنواره تعداد ۳۰ متن به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شد که هنگام بازخوانی این متون از میان آثار ارسالی ۲۶ متن به تصویب شورای جشنواره رسید.

وی در ادامه افزود: گروه‌های برگزیده و فعال نمایشی در سالن‌های مجتمع فرهنگی شهید کلهری، حوزه هنری و سازمان جوانان استان قم به تمرین پرداختند.

وی بیان کرد: پس از تصویب متون ارسالی به دبیرخانه جشنواره گروه‌های مختلف نمایشی به مدت دو ماه تمرین کردند و پس از کسب آمادگی برای رقابت به مرحله بازبینی راه یافتند.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر استان قم آثار راه یافته به بخش بازبینی را نمایش‌های پهلوان گردن، تیم شنا، دوست دارم در کازابلانکا بمیرم، آخرین روبان، خفقان، قشنگ‌ترین اشتباه، دریا و دایره، کلید و او یک خاطره بود را می‌توان نام برد.

وی نمایش‌های عطر گل‌های کنار جاده و قصیده شب نمناک را از دیگر آثار راه یافته به بخش بازبینی عنوان کرد و افزود: پس از بازبینی در هفتم و هشتم مهر ماه تعداد هفت اثر به بخش اصلی مسابقه راه یافتند.

ابوذر بیان کرد: تمام نمایش‌های برگزیده در بخش داوری از نمایش‌های بومی محسوب می‌شدند که غیر از عوامل اجرایی آن متون اصلی آن نیز به قم مربوط می‌شد.

رئیس انجمن نمایش استان قم برگزار شدن جشنواره به صورت بومی در استان قم را نشانه قدرت و توانمندی هنرمندان نمایش استان قم عنوان کرد.

وی تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که از اساتید برجسته برای برگزاری کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی استفاده و بهره کافی برده شود.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcicqav2t1az.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما