جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 81612
منبع : خبرگزاری مهر
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بیشتر مشکلات کشور ناشی از ضعف‌های مدیریتی است/تأکید بر تقویت دولت

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بیشتر مشکلات معیشتی کشور ناشی از ضعف‌های مدیریتی است و رئیس جمهور موفق، کسی است که بتواند این امور را سروسامان دهد.
بیشتر مشکلات کشور ناشی از ضعف‌های مدیریتی است/تأکید بر تقویت دولت
بیشتر مشکلات کشور ناشی از ضعف‌های مدیریتی است/تأکید بر تقویت دولت
به گزارش قم نیوز عزت الله ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: از انتهای دوره اصلاحات برخی از تندروها، طرح دخالت رهبری را در امور کشور مطرح کردند و گفتند کشور رئیس جمهور نمی‌خواهد، بلکه تدارک چی می‌خواهد.

وی گفت: امروز نیز بیشتر مشکلات معیشتی کشور ناشی از ضعف‌های مدیریتی است هر چند که تبعاتی ناشی از تحریم نیز بی‌تأثیر نبوده اما رئیس جمهور موفق، کسی است که بتواند این امور را سروسامان دهد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس اعتقادات مردم و قانون اساسی وظایفی بر عهده دارند که باید پاسخگوی آنان باشند و رهبری تنها معلم اخلاق نیستند که صرفاً توصیه‌هایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در قبال اتفاقاتی که در کشور می‌افتد مسئولیت دارند که بر این اساس تذکراتی به مسئولان می‌دهند.

ضرغامی گفت: علت درخواست تغییر نخست وزیر در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب از سوی ایشان، عدم رضایت از عملکردها بود و اما امام راحل فرمودند که نخست وزیر باید کارش را ادامه دهد و مقام معظم رهبری با این امر که حق مسلمشان بود مخالفت نکردند و از این آزمون سر بلند بیرون آمدند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در طول ده سال مدیریت بنده در صداوسیما هیچ توصیه‌ای برای انتصابات نداشتند و امروز نیز همین رویه ادامه دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رئیس جمهور اخیراً از برخی دستگیری‌های از جمله دستگیری رئیس سازمان خصوصی و مدیرعامل ایران خودرو به صورت علنی گله کردند و رهبر انقلاب نیز از همین بابت فرمودند جلسات سران قوا را باید برگزار کرد و هماهنگی‌ها بین خودتان باید صورت گیرد.


وظیفه همه پشتیبانی و تقویت دولت است

وی گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که وقتی رهبر معظم انقلاب در جریانی ورود و نظر خود را بر اساس انتظارات مردم بیان می‌کنند، عده‌ای موضع بگیرند و من با افرادی که برای هر کاری به دنبال اجازه گرفتن هستند مخالفم و رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص مخالفند و اجازه این کار را نمی‌دهند و وقتی موضوع آتش به اختیار را به جوانان توصیه می‌کنند تکلیف روشن است.

ضرغامی گفت: امروز دولت باید متوجه برخی از اقتضائات باشد و آنان نباید نسبت به پرسشگری مردم نگران باشند و می‌بایست پاسخ مشکلات مردم از جمله کاهش ارزش پول ملی، هزینه‌های بالای اجازه مسکن و سایر مسائل اقتصادی را به مردم بدهند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی یک فرآیند است که ممکن در ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه و همراه باشد و این مسئولان هستند که باید برای حل مشکلات تلاش و مردم را امیدوار کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchi-n6.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما