شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81617
منبع : خبرگزاری فارس

آموزش زبان‌های خارجی به رانندگان تاکسی در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: باید آموزش‌ها به رانندگان تاکسی در قم تقویت شود و این رانندگان بتوانند که به زبان خارجی با زائران خارجی صحبت کنند، در این صورت زائران به رانندگان اعتماد می‌کنند.
آموزش زبان‌های خارجی به رانندگان تاکسی در قم
آموزش زبان‌های خارجی به رانندگان تاکسی در قم
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور در مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان عربی و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به حضور زائران خارجی در این شهر اظهار کرد: میلیون‌ها زائر در طول سال از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای عربی به قم می‌آیند و نخستین برخورد زائرین در شهر با رانندگان تاکسی است، این رانندگان در خط مقدم ارائه خدمات به زائرین قرار دارند.

وی ادامه داد: باید آموزش‌ها به رانندگان تاکسی در قم تقویت شود و این رانندگان بتواند که به زبان خارجی با زائران خارجی صحبت کنند، در این صورت زائران به رانندگان اعتماد می‌کنند و کار دلالان کساد می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: یکی از برنامه‌ها در استان، آموزش زبان خارجی به افراد در صف مقدم پذیرایی از زائرین در قم است و باید آموزش زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو به این افراد صورت بگیرد تا زائرین دچار مشکل نشوند، استانداری قم تقویت دوره‌های آموزشی در این خصوص را در دستور کار دارد.

عالی پور اتباع خارجی مقیم شهر قم را از 130 کشور خارجی دانست و خاطرنشان کرد: از مشکلات در خصوص زائران پاکستان در شهر قم این است که نه ما زبان آن‌ها را بلدیم و نه آن‌ها زبان فارسی را بلد هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccmeq4.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما