شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81622
منبع : خبرگزاری فارس

رتبه دوم استان قم در صدور مجوز کتاب در کشور

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم بعد از استان تهران بیشترین آمار را در صدور مجوز نشر کتاب را در بین استان های کشور دارد.
رتبه دوم استان قم در صدور مجوز کتاب در کشور
رتبه دوم استان قم در صدور مجوز کتاب در کشور
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت موسسات قرآنی در استان قم اظهار کرد: 55 موسسه قرآنی در استان داریم و سال گذشته به میزان 80 میلیون تومان از این موسسات حمایت کردیم و مجموع بودجه قرآنی استان قم به 400 میلیون تومان می رسد.

وی ادامه داد: وظیفه شورای توسعه قرآنی استان قم، هماهنگی نهادهای قرآنی در استان است و امسال 105 میلیون تومان بودجه برای این شورا گرفتیم، استان قم رتبه نخست را در کشور در زمینه برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: افزود: استان رتبه نخست را بین استان های کشور در تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت با 10 هزار و 280 شرکت کننده کسب کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به روند صدور مجوز کتاب در استان قم اظهار کرد: در سال 96 به 10 هزار و 334 کتاب در استان مجوز چاپ داده شد که این رقم در سال گذشته به 10 هزار و 607 کتاب رسید و در سال جاری نیز تاکنون به چهار هزار و 97 کتاب در استان قم مجوز چاپ داده شد.

وی ادامه داد: استان قم بعد از استان تهران بیشترین آمار را در صدور مجوز نشر کتاب را در بین استان های کشور دارد و نیمی از کتاب‌های مجوز گرفته در استان در حوزه دین بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تدوین سندهای فرهنگی استان‌ها به مدیران کل ارشاد در استان‌ها واگذار شده است و به دنبال پیگیری به نتیجه رسیدن این سند در استان قم هستیم.

حسینی کاشانی با اشاره به پرداخت تسهیلات به حوزه‌های فرهنگ و هنر در استان قم اظهار کرد: شاهد رشد چند برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این حوزه‌ها در استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 36 گروه رسانه ای خارجی در استان قم حضور پیدا کردند که نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcirqav.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما