دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 81711
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: فرهنگ مهارت آموزی باید توسعه یابد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر توسعه فرهنگ مهارت آموزی تأکید کرد و گفت: یکی از ضعف‌های مهم و اساسی نظام آموزشی ما آن است که دانسته‌ها و داشته‌ها بسته به عمل نمی‌شود.
فرهنگ مهارت آموزی باید توسعه یابد
فرهنگ مهارت آموزی باید توسعه یابد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی صبح دوشنبه در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: یکی از ضعف‌های مهم و اساسی نظام آموزشی ما چه در دانشگاه و چه بعضاً در حوزه‌های علمیه آن است که دانسته‌ها و داشته‌ها بسته به عمل نمی‌شود و رویکردهای مهارتی به‌ویژه در دانشگاه کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی معطوف به عمل و بازار کار باشد، اینکه دانش آموز وارد دانشگاه می‌شود و پس از اتمام دوران تحصیل در جامعه سرگردان است، مناسب جامعه اسلامی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر رشته‌های درسی معطوف به عمل باشند بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می‌شود همین موضوع هم در حوزه‌های علمیه می‌تواند وجود داشته باشد، چرا که طلبه‌ای که تفسیر می‌خواند باید در زندگی و امورات خودش به کار ببندد تا تفسیر زنده بماند و یا کسی که فقه یا حدیث می‌خواند آن را در زندگی خودش به کار بگیرد.

وی اظهار کرد: توسعه رشته‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد چرا که در سطح جامعه مشاغل متعددی وجود دارد که اگر رشته‌های دانشگاهی مهارت آموزی برای آن تدارک دیده شود بدون تردید نتیجه کار بسیار اثربخش‌تر خواهد بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به مرکز آموزشی و مهارتی حوزه‌های علمیه گفت: ان شاءالله بتوانیم با همکاری این مرکز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گام مؤثری در تربیت طلاب علمی و مهارتی برداریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzqn6.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما