دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 81907
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲ هزار نیروی خدماتی برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در قم مشارکت دارند

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز قم با تاکید بر اینکه نماز ظهر عاشورای حسینی به عنوان نماد قیام اباعبدالله(ع) باید به باشکوهترین وجه ممکن برگزار شود گفت: ۱۷ دستگاه اجرایی،‌۱۰۰ یاور نماز، ۲۰ روحانی و همچنین ۲ هزار نیروی خدماتی در برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در این استان مشارکت دارند.
۲ هزار نیروی خدماتی برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در قم مشارکت دارند
۲ هزار نیروی خدماتی برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در قم مشارکت دارند
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار افزود: نماز ظهر عاشورا همانند سال‌های قبل به محوریت اصلی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خیابان‌های متصل،بقاع امامزادگان سید علی و سید معصوم و سایر محل های عزاداری، مساجد و تکایای سطح استان برگزار میشود.

وی ادامه داد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) به امامت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید اقامه خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم افزود: برنامه ریزی شده است که نماز یکپارچه ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی از حرم حضرت معصومه(ص) تا مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شود که این زمینه هماهنگی های لازم با هیات های عزاداری به ویژه دسته جات عزاداری بزرگ قم صورت گرفته است.

خامه یار گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تمام دسته‌های عزاداری موظفند به طور زنده اذان را پخش کنند و عزاداری را برای برپایی نماز متوقف کنند و در اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا مشارکت کنند.

وی ادامه داد: وضوخانه مدارس و مساجد اطراف خیابان های محل تردد هیات های عزاداری، برای وضو گرفتن باز می شود و نیروهای خدماتی شهرداری نیز برای تطهیر معابر و خیابان هایی که احشام در آن ذبح می شوند،‌پیش از اقامه نماز به سرعت اقدام میکنند.

مدیر ستاد اقامه نماز قم اظهار داشت: علاوه بر هسته مرکزی قم، درصدها نقطه از جمله در میادین و خیابانهایی که تمرکز جمعیت در آن وجود دارد،‌مبادی ورودی و خروجی استان، بقاع و امامزادگان و همچنین شهرها و روستاهای استان اقامه نماز جماعت برگزار میشود.

وی با بیان اینکه تمام امکانات عمومی و اختصاصی استان برای برگزاری باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا بسیج شده اند،‌ گفت: مهر و زیرانداز و محل های وضو در حرم مطهر و خیابان های منتهی به آن در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcefo8v.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما