سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 81919
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مولفه های کلیدی نهضت عاشورا را تبیین کنیم

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین و معرفی شاخصه ها و مولفه های کلیدی نهضت عاشورا در سطح جامعه تاکید کرد.
مولفه های کلیدی نهضت عاشورا را تبیین کنیم
مولفه های کلیدی نهضت عاشورا را تبیین کنیم
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن فقیهی با تاکید بر این که ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تعمیق بصیرت عاشورایی مردم و بیمه کردن آن ها در مقابل هجمه انبوه شبهات دشمن است، اظهار داشت: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در این دو ماه، بهترین و مناسبت ترین فرصت است که وعاظ و مبلغین و مادحین اهل بیت(ع) از آن در مسیر تبیین شاخصه ها و مولفه های کلیدی نهضت عاشورا استفاده کنند.

وی افزود: آن چه مسلم است این که روضه و گریه و عزاداری، تنها بخشی از وظیفه ما در قبال مکتب حسینی است و بلکه مهم تر این است که ما بر عمق بصیرت و درک و شناخت خود از ولایت امام معصوم و حقیقت قیام حسینی بیفزاییم که اگر این گونه شد و شور و شعور با هم تلفیق شد، قطعاً زمینه ساز عاقبت به خیری ما در دنیا و آخرت می شود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید درباره اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی، این انتظار می رود که در چنین ایامی بیش از سایر ایام سال، نسبت به معرفی و ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی اش، اهتمام ورزیده شود.

وی اضافه کرد: در واقع ما باید به سهم خود در برپاداشتن شعائر حسینی و تبیین مولفه های نهضت عاشورا بکوشیم و در ضمن در جهت مقابله با بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها همت داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwwn6.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما