شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82350
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حج و زیارت قم:

زائران اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح را به تأخیر نیندازند

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت قم گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین،‌ همه زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام و رسید آن را برای خروج از کشور دریافت کنند که بهتر است این کار را هرچه سریع‌تر و قبل از رسیدن به‌روزهای پایانی انجام دهند.
زائران اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح را به تأخیر نیندازند
زائران اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح را به تأخیر نیندازند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی بیان کرد: هزینه ثبت‌نام هر زائر در این سامانه ۲۲۰ هزار ریال است و درصورتی‌که فرآیند ثبت‌نام توسط دفاتر خدمات زیارتی انجام شود،‌ مبلغ ۳۰ هزار ریال دیگر به آن اضافه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دریافت مبلغی بیش از این مقدار تخلف است، افزود: زائران با پرداخت این مبلغ و ثبت‌نام در سامانه سماح مشمول بیمه و دریافت غرامت فوت و نقص عضو و همچنین سایر خدمات درمانی و بیمارستانی می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت قم گفت:‌ تعهدات بیمه برای زائران بابت فوت عادی ۴۰۰ میلیون ریال، فوت در صورت بروز حادثه یا مشکل ازجمله ازدحام جمعیت ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، نقص عضو ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، بستری بیمارستانی۲۷۵ میلیون ریال و پاراکلینیکی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد:‌ با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی درمرز، از خروج افرادی که صرفاً گذرنامه دارند اما در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند، جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ لازم است زائران در کنار ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت رسید آن،‌ گذرنامه بااعتبار لازم را به همراه داشته باشند،‌ در غیر این صورت اجازه خروج از کشور به آنان داده نخواهد شد.

صالحی گفت: زائرانی که بدون ثبت‌نام در سامانه سماح از کشور خارج شوند،‌ تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای ایشان،‌ هیچ نهادی پاسخگو نخواهد بود و همه هزینه‌های جبران آن بر عهده خودشان است.

وی با اشاره به این‌که انجام ثبت‌نام‌های گروهی در سامانه سماح برای اعزام بهتر از ثبت‌نام‌های فردی است، افزود:‌ تجربه نشان داده است حضور زائران به‌صورت گروهی در مراسم اربعین حسینی دارای مزایای بیشتری نسبت به حضور فردی است.

 وی ادامه داد:‌ لازم است تا زائران گرامی نسبت به درج مهر ورود به کشور عراق و خروج از آن در گذرنامه‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند تا با مشکلات قانونی ناشی از ثبت نشدن مهر ورود و خروج مواجه نشوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchvxn6.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما