دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 82411
منبع : خبرگزاری فارس

بازار و محصولات صادراتی محدود است/سوهان قم در لبنان

قم نيوز : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تنوع بازار صادراتی و محصولات صادراتی استان قم محدود است و بیش از 97 درصد از صادرات استان به 10 کشور به خصوص عراق، افغانستان، آذربایجان و پاکستان صورت می‌گیرد.
بازار و محصولات صادراتی محدود است/سوهان قم در لبنان
بازار و محصولات صادراتی محدود است/سوهان قم در لبنان
به گزارش قم نیوز سید مجتبی فرهادی قمی با اشاره به دلایل کاهش صادرات استان قم به افغانستان اظهار کرد: برخی از محصولات پایه پلیمری مثل کفش و دمپایی، مصنوعات پلاستیکی که پیش از این به افغانستان صادر می‌شد، اکنون در خود این کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: تنوع بازار صادراتی و محصولات صادراتی استان قم محدود است و بیش از 97 درصد از صادرات استان به 10 کشور به خصوص عراق، افغانستان، آذربایجان و پاکستان صورت می‌گیرد. 10 کالای اصلی صادراتی استان قم حدود 97 درصد از صادرات این استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برخی کالاهای اصلی صادراتی استراتژیک نیستند و تغییر شرایط و قیمت‌ها بر روی صادرات این کالاها تاثیر می‌گذارد، به عنوان مثال عراق که بازار نخست صادرات استان قم است، شروع به حمایت از کالاهای داخلی خود کرده است و این مساله بر روی صادرات استان تاثیر می‌گذارد.

فرهادی قمی تنوع بخشیدن به بازارها و کالاهای صادراتی استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به برنامه وزارت صنعت برای افزایش صادرات ایران به 15 کشور مجاور بخشی از این مشکل در بخش صادرات استان حل خواهد شد.

وی ادامه داد: سوهان استان قم در لبنان بازار خود را پیدا کرده و این کشور به دومین بازار صادراتی سوهان استان تبدیل شده است، نمایشگاه کالاهای استان قم در لبنان در این زمینه نتیجه مطلوب داشت.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی استان در خصوص این کشور سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشد چرا که بازار لبنان بازاری برای ورود به کشورهای آفریقایی است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: سوهان جزو اقلام خوراکی است که بحث صادرات طی سال های اخیر مطرح شده است و افزایش صادرات آن نیاز به تبلیغات و ممارست دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfyjdc.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما