دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 82414
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل محیط زیست:

آماده همکاری برای ایجاد مراکز نمایش حیات وحش در قم هستیم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: آماده همکاری با متقاضیان برای ایجاد مراکز نمایش حیات وحش در قم طبق استانداردهای تعریف شده در این زمینه،‌ هستیم.
آماده همکاری برای ایجاد مراکز نمایش حیات وحش در قم هستیم
آماده همکاری برای ایجاد مراکز نمایش حیات وحش در قم هستیم
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی بیان کرد:‌ یکی از جذابیت های طبیعی،‌ نمایش حیات وحش و حیوانات با ایجاد شرایط مناسب برای نگهداری آنان در محیطهای شهری است که می‌تواند موجب آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با گونه های جانوری و محیط زیست شود.

وی ادامه داد: در صورت ورود بخش خصوصی به این حوزه،‌ اداره کل محیط زیست استان آمادگی دارد تا درخواست های ارائه شده را بررسی و بر اساس قوانین موجود،‌ مجوز های لازم را صادر کند.

وی افزود: اکنون نیز شهرداری قم به همراه سایر نهادهای متولی در این بخش،‌ در حال ساخت مجموعه باغ پرندگان است که علاوه بر نمایش جذابیت های محیط زیستی، می‌تواند عاملی برای رونق یافتن حوزه گردشگری طبیعی استان شود.

موسوی گفت: قم دارای تنوع جانوری قابل توجهی است که بسیاری از شهروندان اطلاعی از آن ندارند و در صورت وجود مراکز نمایش حیات وحش، می توان ظرفیت های استان در این بخش را در معرض دید عموم قرار داد.

حدود ۳۵ درصد مساحت قم تحت نظارت اداره کل محیط زیست استان قرار دارد که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است؛‌ مناطق حفاظت شده ۱۰ درصد، مناطق شکار ممنوع ۱۵ درصد و تالاب های استان نیز ۱۰ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

در این استان بیش از ۳۴ درصد پستانداران، ۳۲ درصد پرندگان، ۲۱ درصد خزندگان، ۱۰ درصد دوزیستان، ۹ درصد گیاهان و ۶ درصد ماهیان آب شیرین، در مقایسه با وضعیت کل کشور، وجود دارند.

۲۷۰ گونه پرنده در سطح مناطق حفاظت شده، تالاب ها و سایر زیست گاه های استان سرشماری شده اند.
همچنین در قم، ۲۶ گونه از پستانداران و۴۰ گونه از خزندگان و دوزیستان نیز وجود دارند و این استان یکی از مراکز مهم حیات وحش کشور به حساب می‌آید.

استان قم با مساحت حدود ۱۱ هزار و ۲۳۸ کیلومترمربع در شمال غرب مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci55av.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما