دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 82417
منبع : خبرگزاری فارس

تشکیل شوراهای زکات در روستاهای استان قم

قم نيوز : دبیر ستاد احیای زکات استان قم گفت: یکی از اقدامات برای افزایش جمع آوری زکات در روستاهای استان قم، تشکیل شوراهای زکات در این روستاها با حضور افرادی همچون روحانی مستقر، دهیار، اعضای شورا، معتمدین محلی و کشاورزان عمده بود.
تشکیل شوراهای زکات در روستاهای استان قم
تشکیل شوراهای زکات در روستاهای استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه زکات اظهار کرد: باید فرهنگ سازی در زمینه زکات صورت بگیرد و اهمیت زکات دادن و آثار آن به صورت ملموس برای مردم مشخص شود، عدم اقدام در این زمینه موجب می‌شود که برخی از افراد در پرداخت زکات کوتاهی کنند.

وی ادامه داد: باید صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی زکات مشارکت داشته باشد و اهمیت پرداخت زکات را برای مردم تبلیغ کند تا شاهد موفقیت بیشتری در زمینه جمع آوری زکات باشیم.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم افزود: برای تبلیغ مساله زکات در استان، دو هزار متر دیوار نویسی و نصب 25 تابلوی زکات در راه‌های روستایی و نصب بنر و برگزاری جلسه در مساجد روستاهای قم صورت گرفت، با اقدامات صورت گرفته میزان جمع آوری زکات در استان از 180 میلیون تومان در سال 1386 به بیش از 3 میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری رسید.

نوراللهی با اشاره به ظرفیت جمع آوری زکات در استان قم اظهار کرد: پنج درصد جمعیت استان ساکن روستا است و بسیاری از کشاورزان قمی خرده کار هستند که زکات به محصول آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، با این وجود استان قم جزو استان‌های نیمه نخست در جدول کشوری در زمینه جمع آوری زکات است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات برای افزایش جمع آوری زکات در روستاهای استان قم، تشکیل شوراهای زکات در این روستاها با حضور افرادی همچون روحانی مستقر، دهیار، اعضای شورا، معتمدین محلی و کشاورزهای عمده بود، البته این شوراها هنوز به آن اندازه ای که باید فعال باشند، فعال نیستند.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم خاطرنشان کرد: اگر شوراهای زکات در روستاهای قم فعال شوند و اعضای این شورا در منازل و مزارع افراد مشمول زکات حضور پیدا کنند، امکان احیای کل زکات استان وجود دارد.

انتهای پیان/ 110
https://qomnews.ir/vdcbzabw.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما