شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 826

دو خبر كوتاه از نمايشگاه استاندارد و جامعه در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فنی اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتی قم گفت: شهروندان از خريد طلای بدون كد رهگيری خودداری كنند.
دو خبر كوتاه از نمايشگاه استاندارد و جامعه در قم
به گزارش قم نیوز، سعيد پروانه در حاشيه بازديد از اين نمايشگاه بیان کرد: در اداره كل استاندارد در راستای استاندارد سازی كالاها و ترويج فرهنگ استاندارد برنامه ها و اقدامات بسيار مهمی صورت می  گيرد.

وی اظهار داشت: بازديد كارشناسان از واحد هاي توليدی تحت پوشش، بازرسی از مراكز عرضه و فروش، انگ گذاری فلزات گرانبها و مواردی از اين قبيل از اقدامات اداره كل استاندارد است.

معاون فني اداره كل استاندارد قم با بيان اينكه توليد كنندگان قبل از در يافت پروانه بايد از كميته نظارتي استان كد شناسايي دريافت نمايند افزود: توليد كنندگان موظف هستند تا در كالاي توليد شده اين كد را درج نمايند.

وی نمونه برداری از مراكز عرضه و توليد طلا را از جمله برنامه های اداره كل استاندارد ذكر و در اين خصوص بيان داشت: اگر در نمونه برداری از طلا و عيار سنجی از آن استاندار ملی (۱۸ عيار ) رعايت نشده باشد طبق قانون برخورد می شود.

مشاور استاندار قم گفت: سرمايه گذاری منشاء تحولات اقتصادی است
مجيد آوری فرد در حاشيه بازديد از اين نمايشگاه طی سخنانی با اشاره به وظایف دفتر هماهنگی امور اقتصادی اظهار داشت: در اين دفتر، هماهنگي و نظارت بر برنامه هاي دستگاه هايی كه در زمينه اقتصادی فعال هستند صورت می گيرد.

وی تصريح كرد: در اين دفتر به دنبال اين هستيم تا تا با هماهنگی دستگاهها اقتصادی اولويت ها را مشخص و متناسب با آن برنامه ريزی كنيم .

مشاور استاندار، سرمايه گذاری و جذب سرمايه گذار در قم را يكی از اين اولويت ها ذكر كرد و بيان داشت: قم دارای توانمندی های زيادي برای سرمايه گذاری در بخش های مختلف می باشد لذا بايد تلاش كنيم تا با كاهش موانع سرمايه گذاری، بستر های لازم برای جذب سرمايه گذار را فراهم كنيم.

وی تصريح كرد: سرمايه گذاری می تواند منشا تحولات اقتصادی باشد پس بايد در راستای جذب سرمايه گذار و فراهم نمودن بستر لازم برای آن با در نظر گرفتن اولويت ها تلاش كنيم.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcjfmeozuqe8.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما