دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82615
منبع : خبرگزاری فارس

استفاده از ظرفیت زکات مستحب برای کمک به نیازمندان در قم

قم نيوز : دبیر ستاد احیای زکات استان قم گفت: برای افرادی که قصد پرداخت زکات مستحب دارند، پرونده‌های افراد نیازمندان در زمینه هزینه درمان، جهیزیه و بدهکاری مالی را معرفی می‌کنیم.
استفاده از ظرفیت زکات مستحب برای کمک به نیازمندان در قم
استفاده از ظرفیت زکات مستحب برای کمک به نیازمندان در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی با اشاره به ویژگی‌های زکات مستحبی اظهار کرد: هر چیزی مشمول زکات واجب نمی‌شود، پرداخت زکات آن مستحب است، به عنوان مثال دامداری که گوسفند دارد، ولی تغذیه آن از طریق مراتع نیست، بلکه از طریق علوفه خریداری شده است، پرداخت زکاتش واجب نیست، بلکه مستحب است.

وی ادامه داد: زکات مستحبی در کشور بیشتر از میوه‌ها است، درحالی که ظرفیت تولید میوه در استان قم بالا نیست و در این استان از پسته، زکات مستحب گرفته شده، میزان زکات مستحبی در بخش کشاورزی قم کم است و زکات مستحبی را بیشتر از کارخانه‌ها در قم جمع آوری می‌کنیم.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم افزود: برای افرادی که قصد دادن زکات مستحب دارند، پرونده‌های افراد نیازمندان در زمینه هزینه درمان، جهیزیه و بدهکاری مالی را معرفی می‌کنیم و مودیان زکات برای این پرونده‌ها کمک‌هایی در قالب زکات تا حد 20 میلیون تومان دارند.

نوراللهی با اشاره به محل هزینه کرد زکات در استان قم اظهار کرد: زکات مستحبی که از کارخانه‌های شهر قم دریافت می‌شود در خود شهر هزینه می‌کنیم و از روستا یک ریال زکات به داخل شهر قم نمی‌آوریم.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 250 خانواده سادات زیرپوشش کمیته امداد استان قم هستند و در صورتی که مردم سهم سادات خمس خودشان را با اجاره مرجع تقلید به این خانواده‌ها بدهند، باری از دوش کمیته امداد برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbs0bw.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما