يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 83104
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل ورزش و جوانان قم:

پنج‌هزار تن در مسابقه‌های ورزشی محلات قم شرکت می‌کنند

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های ورزشی این استان در نیمه دوم سال جاری گفت: مسابقه ورزشی محلات ازجمله این برنامه‌ها است که در ۲۰ رشته ورزشی برای پنج هزار تن پیش‌بینی‌شده و با مشارکت شهرداری، نیروی مقاومت بسیج و آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.
پنج‌هزار تن در مسابقه‌های ورزشی محلات قم شرکت می‌کنند
پنج‌هزار تن در مسابقه‌های ورزشی محلات قم شرکت می‌کنند
به گزارش قم نیوز رسول منعم‌ در جلسه شورای ورزش‌های همگانی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در راستای توسعه ورزش همگانی هشت برنامه ورزشی در محله‌های مختلف استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری ۵۵ برنامه پیاده‌روی عمومی را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان داشت:  ۲۰ برنامه کوه‌پیمایی عمومی، ۶ برنامه دوچرخه‌سواری و ۵۴ جشنواره و همایش با موضوع ورزش همگانی نیز در دستور کار می‌باشد.

وی افزود: ۱۲ برنامه ورزش صبحگاهی نیز ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی و دستورالعمل آن نیز ابلاغ‌شده است.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های ورزشی برای یک هزار تن از کارکنان دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌هاست، که شامل ۶ رشته برای بانوان و هشت رشته برای آقایان است.

 منعم یادآور شد: این برنامه‌ها بر اساس تقویم ورزش‌های همگانی استان که با مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تدوین‌شده، انجام می‌شود.

منعم همچنین گفت: ایجاد سه پایگاه فعال ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای مردان و ۶ پایگاه نیز برای بانوان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه تخصصی با موضوع ورزش‌های همگانی در آذر و بهمن‌ماه امسال گفت: تا پایان سال چهار جلسه با دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ جلسه کارگروه توسعه ورزش همگانی و سه جلسه شورای ورزش همگانی را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: طرح پاییزه با ورزش نیز یکی از طرح‌های نوینی است که با مشارکت شهرداری و مدیران بوستان‌ها درصدد برگزاری آن هستیم.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: توسعه ورزش در مناطق روستایی از اولویت‌های مهم دولت در حوزه ورزش و جوانان است، ازاین‌رو طی یک سال گذشته ۷۰ خانه ورزش روستایی در قم تجهیز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون این آمادگی وجود دارد که هر روستایی در استان که شرایط لازم را داشته باشد، خانه ورزشی آن را تجهیز کنیم.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfjydc.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما