شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83244
منبع : خبرگزاری ايرنا

همه روستاهای قم از نعمت برق برخوردارند

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: روستاهای استان ازنظر برخورداری از امکانات زیرساختی دارای وضعیت مناسبی هستند که در همین رابطه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قم از نعمت برق برخوردارند.
همه روستاهای قم از نعمت برق برخوردارند
همه روستاهای قم از نعمت برق برخوردارند
به گزارش قم نیوز سجاد چهرگانی بیان کرد: در ۱۵۲ روستای استان شامل همه روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار و نیز برخی از روستاهای با کمتر از این میزان جمعیت، طرح هادی تهیه و تصویب‌شده است.

وی افزود: سامانه‌های مدیریت پسماند نیز با ارائه ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله به دهیاری‌ها و یا با مشارکت شرکت تعاونی‌های دهیاری در روستاهای استان شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۷ روستای استان دارای خانه بهداشت هستند و بقیه روستاها به‌صورت اقماری از این امکانات استفاده می‌کنند، در این مراکز درمانی ۸۰ بهورز،‌ هشت پرستار و ۹ پزشک به مردم مناطق روستایی قم خدمت‌رسانی می‌کنند.

چهرگانی گفت:‌ آب‌رسانی به روستاهای استان از طریق هفت مجتمع آب‌رسانی و همچنین به‌وسیله منابع آب مستقل در آبادی‌ها انجام می‌شود اما به دلیل کمبود آب شرب در برخی از مناطق روستایی،‌ آب‌رسانی به آن‌ها توسط تانکر صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام‌شده برای ایجاد زیرساخت‌های مطلوب زندگی در روستاهای قم‌، افزود: بیش از ۱۰۰ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و راه دسترسی همه روستاهای استان آسفالت شده است.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای دقیق طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی استان باوجود پراکندگی زیاد روستاهای قم با جدیت دنبال می‌شود و در این مسیر به دنبال سرعت بخشیدن به فرآیند تکمیل طرح‌ها برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن‌ها در مسیر خدمت رسانی بهتر به مردم این مناطق، هستیم.

جمعیت روستایی قم در همه بخش‌های این استان پراکنده‌اند؛ قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcayuna.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما