يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83284
منبع : خبرگزاری ايرنا

۵۶ اثر برجسته پوستر تئاتر کشور درقم به نمایش درآمد

قم نيوز : نمایشگاه گزیده‌ای از پوسترهای تئاتر ایران با نمایش ۵۶ اثر برجسته پوستر تئاتر از بیش از هشت طراح کشور شنبه شب درقم برپا شد.
۵۶ اثر برجسته پوستر تئاتر کشور درقم به نمایش درآمد
۵۶ اثر برجسته پوستر تئاتر کشور درقم به نمایش درآمد
به گزارش قم نیوز رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، درحاشیه آئین افتتاح نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار این نمایشگاه را از جمله بخش های جانبی بیست ویکمین جشنواره استانی تئاتر قم دانست و گفت:‌جشنواره استانی تئاتر قم که از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در قم برگزار می‌شود دارای بخش‌های جانبی از جمله نمایشگاه گزیده‌ای از پوسترهای تئاتر ایران است.

علی فرحناک با بیان اینکه این نمایشگاه در  نگارستان اشراق  تا ۲۲ ابان ماه میزبان علاقه‌مندان است، ادامه داد: نمایشگاه فوق  توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران و انجمن‌های تجسمی برپا شده‌است.

وی گفت: دراین نمایشگاه آثاری از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، صادق بریرانی، بهزاد حاتم، فرشید مثقالی، ابراهیم حقیقی، عباس سارنج، فرزاد ادیبی به نمایشگاه درآمده‌است.

فرحناک، ازجمله ویژگی‌های برجسته این نمایشگاه را برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی درحاشیه آن دانست و تاکید کرد: درطول برگزاری این نمایشگاه کارگاه تخصصی با حضور تعدادی از اعضای هیات رئیسه انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران با موضوع استانداردهای طراحی پوستر تئاتر برای کارگردانان و طراحان گرافیک برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه و مسابقه عکس تئاتر درقم افزود: این مسابقه از جمله دیگر بخش‌های حاشیه‌ای جشنواره نئاتر قم است که برای اولین بار درقالب برنامه‌های جشنواره تئاتر استان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، اظهار داشت: آثار منتخب مسابقه عکس تئاتر قم در قالب نمایشگاهی از ۱۶ تا ۲۴ آبان ماه در نگارخانه شهید آوینی به نمایش درخواهد آمد.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور اساتید تئاتر و گرافیک قم در نگارستان اشراق برگزار شد، درحاشیه این نمایشگاه از مجموعه پوسترهای جشنواره استانی تئاتر قم ازجمله پوستر همین نمایشگاه رونمایی شد.

۳۹ نمایشنامه به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ارسال شده‌است که در نهایت با بازبینی و ارزیابی‌های صورت گرفته ۷ نمایش به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceew8v.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما