يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83285
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل اجتماعی استانداری قم:

سه دفتر تسهیل گری در قم فعال است

قم نيوز : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: در راستای توسعه مشارکت عمومی در توسعه محلی، سه دفتر تسهیل گری در سطح استان فعال‌شده‌است.
سه دفتر تسهیل گری در قم فعال است
سه دفتر تسهیل گری در قم فعال است
به گزارش قم نیوز رضا ملک‌زاده افزود: این دفاتر در شهر قائم، امین‌آباد و محله دروازه ری فعالیت می‌کنند که هدف از راه‌اندازی دفاتر جلب مشارکت مردم در مدیریت محله‌ها می‌باشد.

وی اضافه کرد: اولویت تاسیس دفاتر تسهیل گری در محله‌های کمتر برخوردار بوده است و به‌زودی در محله‌های دیگری نیز دفاتر تسهیل گری راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: برای راه‌اندازی این دفاتر سال گذشته فراخوانی اعلام شد و ۱۲ موسسه اعلام آمادگی کردند که پس از تحقیقات و مصاحبه‌های فنی و تخصصی، سه موسسه انتخاب شدند.

به گفته ملک‌زاده، سازمان‌های مردم‌نهاد باید الگوهای دفاتر تسهیل گری را طراحی و در سطح محلات شهری و روستایی اجرایی کنند.

وی گفت: ارتباط‌گیری با مردم، شناسایی نخبگان، معتمدان و افراد ذی‌نفوذ، نمونه‌برداری از محله‌ها و شناخت مزیت‌های نسبی برای مشاغل خانگی و درآمدزایی، ازجمله اهداف راه‌اندازی دفاتر تسهیل گیری است.

وی اضافه کرد: شناخت آسیب‌هایی که در این محله‌ها فراوانی دارد، شناخت مطالبات مردم از بخش دولتی و تکالیفی که دستگاه‌های دولتی در این محلات بر عهده‌دارند و باید اجرایی کنند، از دیگر اهداف راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری می‌باشد.

مدیرکل اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری موظف هستند مردم محله‌ها را از طریق برگزاری جلسه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای محله مشارکت دهند و مسائل و مشکلات محل را به دستگاه‌های دولتی منعکس نمایند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌هایی که دولت به وزارت کشور ابلاغ کرده، بسترسازی برای جلب مشارکت مردم در اداره امور محلی و ملی است.

وی بابیان این‌که توسعه مشارکت عمومی باید اقشار مختلف مردم را شامل شود، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و مباحث توسعه‌ای، مشارکت مردم در بهبود وضعیت جامعه و فرآیند توسعه، تاثیرگذار است و علاوه بر این‌که زمینه‌ساز فرآیند توسعه می‌باشد، به پیشگیری از بروز آسیب‌ها در فرآیند توسعه کمک می‌نماید.

ملک‌زاده تصریح کرد: بخش مهمی از مسائل و مشکلات ناشی از این است که مشارکت مردم و نقش‌هایی که اقشار مردم باید متناسب با پیشرفت جامعه بپذیرند و این را در مقاطع مختلف به‌کارگیرند، به‌صورت نظام‌مند جلو نرفته است.

حدود ۳۰۸ سازمان مردم‌نهاد در این استان تاسیس و ثبت‌شده است که ماهیت اجتماعی و غیرانتفاعی دارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcft0dc.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما