سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 83352
منبع : خبرگزاری فارس

وقف باید به تمدن‌سازی اسلامی کمک کند

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فرهنگ وقف را یک نگاه تمدنی خواند و گفت: وقف باید به تمدن سازی اسلامی کمک کند و در مسیر تقویت علم و فناوری کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وقف باید به تمدن‌سازی اسلامی کمک کند
وقف باید به تمدن‌سازی اسلامی کمک کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش یاوران وقف استان قم که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: این حضور گسترده ملت مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود.

وی از وقف به‌عنوان جریانی نیک‌اندیش برای پیشبرد اهداف اهل‌بیت(ع) نام برد و اضافه کرد: تاکنون در استان قم واقفان قدم‌های مطلوبی را برداشته‌اند و آثار موقوفات در عرصه‌های مختلف به‌خوبی قابل مشاهده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از فرا رسیدن دهه وقف یاد کرد و گفت: امروزه برخی از واقفان با نیت‌های خالصانه خود به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند که نیت‌های آنان قابل تقدیر است.

وی نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فرهنگ وقف را یک نگاه تمدنی خواند و ادامه داد: وقف باید به تمدن سازی اسلامی کمک کند و در مسیر تقویت علم و فناوری کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اسکندری با تاکید بر اینکه خیرین باید به دنبال توجه به نیازهای روز جامعه اسلامی باشند، عنوان کرد: اکنون در مراکز علمی و پژوهشی به صورت ویژه نیازمند مشارکت واقفان هستیم که امیدواریم از این پس شاهد مشارکت گسترده‌تر واقفان در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcauena.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما