شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 83608
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار قم:

قیمت کالا و خدمات درقم افزایش نخواهد یافت

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: با توجه به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین هیچ‌گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات را دراین استان نخواهیم داشت، و روال مانند گذشته می‌باشد.
قیمت کالا و خدمات درقم افزایش نخواهد یافت
قیمت کالا و خدمات درقم افزایش نخواهد یافت
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری درپایان جلسه ستاد تنظیم بازارقم درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد مذکور مقررشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف با نظارت بیشتری این موضوع را کنترل کنند.

وی بیان داشت: اداره‌کل تعزیرات حکومتی نیز نقش مهمی دارد و با هرگونه تخلفی برخورد خواهد کرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

معاون استاندار قم یادآور شد: ما در استان برای مدیریت قیمت‌ها یک مدلی داریم و در مقاطعی که برخی کالاها با افزایش قیمت مواجه شدند، استفاده  از آن بسیار منطقی و کارشناسانه بود.

وی ادامه داد: بر این اساس کالاهایی که قیمت مصوب ندارند و احیانا گروه‌هایی مراجعه می‌کنند و افزایش قیمت می‌دهند دریک قالب کارشناسی بررسی و آنالیز می‌شود و درحد اختیارهای استان و درحدی که موجب التهاب نشود و باری را بر دوش خانواده ها ایجاد نکند، تصمیم‌گیری می‌کنیم و این مدل را در پیش رو نیز خواهیم داشت به همین علت هیچگونه افزایش قیمتی درهیچ کالا و خدمتی نخواهیم داشت.

معاون استاندارقم تاکید کرد: اگر بنا باشد افزایش قیمت باشد طبق آن مدل تبعیت می‌کنیم یعنی درخواست‌ها گرفته می‌شود و بر اساس قانون اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت‌های مستمر از سوی دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی قم گفت: به لطف همراهی مردم و بخش خصوصی درحوزه اصناف در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال‌جاری قم با بیش از ۲۶ درصد تورم و چهاردرصد کمتر از میانگین کشوری، نخستین استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم بوده‌است‌.

وی بیان کرد: درحال حاضر نیز همه دستگاه‌ها موظف هستند در رابطه با کنترل قیمت‌ها وظایف خود را باجدیت انجام دهند و هیچ نگرانی نداریم.

وی گفت: مردم همیشه درصحنه بودند امروز نیز که دشمنان نظام اسلامی دنبال این هستند که حرکت‌هایی داشته باشند، نیز باید همکاری‌های لازم را انجام  خواهند داد.

غضنفری گفت: توصیه ما به دستگاه‌ها اجرایی این است که وقت بیشتری برای نظارت مستمر و فراهم کردن ابزارکارهای نظارتی و بازرسی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: آنگونه که دستگاه‌های مسئول در زمینه کالاهای اساسی مردم اعلام کردند، این کالاها به میزان کافی تامین شده‌است.

وی گفت: کالاهای سهمیه‌ای باید در موعد مقرر تامین و آنچه که سهمیه‌ای نیست هم باید توسط اصناف تامین شود.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد تنظیم بازار استان گفت: خودروهایی که بارعمومی حمل می‌کنند، مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند، و درخصوص تامین سهمیه بنزین تاکسی‌ها نیز مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت خودروها  تا ۶ ماه دیگر برقرار است، و حتی کسانی که دراین مدت کارت سوخت بگیرند، سهمیه آنها محفوظ است.

وی یادآور شد: خودروهای فرسوده نیز که امکان صدور کارت برای آنها نیست، می‌توانند از کارت جایگاه سوخت استفاده کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevp8v.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما