پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 83920
منبع : خبرگزاری تسنیم

لازمه ساماندهی ورودی‌های شهر قم مشخص بودن هویت و معنویت شهر است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی مبادی ورودی‌های اصلی شهر قم باید گونه‌ای باشد که حوزویت، معنویت و عش اهل‌بیت(ع) بودن قم معلوم باشد.
لازمه ساماندهی ورودی‌های شهر قم مشخص بودن هویت و معنویت شهر است
لازمه ساماندهی ورودی‌های شهر قم مشخص بودن هویت و معنویت شهر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در ساختمان اداری آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به لزوم ساماندهی مبادی ورودی‌های اصلی شهر قم اظهار داشت: فضای جاده‌ای منتهی به قم باید به شکلی سازمان‌دهی فرهنگی و تبلیغاتی شود که با شهر صنعتی ساوه متفاوت باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ساماندهی مبادی ورودی‌های اصلی شهر قم باید گونه‌ای باشد که حوزویت، معنویت و عشق اهل‌بیت(ع) بودن قم معلوم باشد.

وی ابراز کرد: طرح‌های ارائه‌ شده در این جلسه اگر چه طرح‌های قابل‌اعتنایی هستند اما نظر شورای فرهنگ عمومی را تأمین نمی‌کند، به نظر بنده باید شعاعی را برای مبادی ورودی شهر تعیین کنیم، در این شعاع چه قم دیده شود و یا دیده نشود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: ما باید یک شعاع و حریمی را برای ساماندهی ورودی‌های اصلی شهر قم با توجه به بودجه‌ای که داریم تعیین کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نظر گرفتن حد شرعی 22 و نیم کیلومتر، را ملاک عمل قرار دهیم، اضافه کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر باید به‌گونه‌ای باشد که مسافران و زائران وقتی وارد حریم قم می‌شوند حس و حال و هوای معنوی لازم را به دست آورند.

همچنین حسن مالکی‌نژاد عضو شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره به نامطلوب بودن ورودی مسیر کاشان به قم اظهار داشت: پل جمکران وضعیت نامناسبی دارد، یک‌طرف ورودی جاده جدول ندارد، این مسئله برای مسافران و زائرانی که به قم وارد می‌شوند و یا از قم خارج می‌شوند ناخوشایند است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg9bw.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما