سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 8429

هم اندیشی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت قم

قم نيوز : قم نیوز: اولین جلسه هم اندیشی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت قم به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.
هم اندیشی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت قم
به گزارش قم نیوز، در جلسه‌ای که با حضور جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت و باسابقه استان برگزار شد، وضعیت رسانه‌ای استان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

حسن اسد‌اللهی فرد، رییس سابق خبرگزاری ایرنا در قم که سابقه مسوولیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در قزاقستان را نیز در کارنامه دارد و بیش از دو دهه در قم فعالیت خبری داشته است، با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه با یکدیگر بر تبادل نظر و مفاهمه بین خبرنگاران با سابقه و فعالان امروز عرصه خبر تاکید کرد.

همچنین مرتضی داستانی، مدیر مسوول روزنامه ۱۹دی نیز در این جلسه لزوم آسیب شناسی وضعیت حاکم بر عرصه خبر و اطلاع رسانی و ریشه یابی علل سیر قهقرایی مطبوعات در سال های اخیر و فضای ناسالم موجود میان تأثیرگذاران این عرصه را مورد توجه قرار داد و گفت: ‌بایستی تجربیات، آموزه‌ها و بویژه دغدغه‌ها و اخلاقیات حاکم برخبرنگاران دهه اول انقلاب به نسل امروز منتقل شود.

وی با اشاره به حضور خبرنگارنماها در عرصه اطلاع رسانی تصریح کرد: پیشکسوتان عرصه خبر مسوولیت مهمی در دفاع از شرافت قلم و حفظ منزلت و کرامت جایگاه خبرنگاری دارند.

محمد کاظمی، خبرنگار باسابقه روزنامه رسالت که از ابتدای تأسیس این روزنامه مسوولیت دفتر نمایندگی و خبر آن را بعهده دارد بر همفکری مستمر نیروهای با سابقه مطبوعات تأکید کرد.

سعید ناظر پناهی، خبرنگار سابق کیهان در قم که سالیانی نیز خبرنگار پارلمانی کیهان بود و به جرگه بازنشسته‌ها پیوسته است ضمن گلایه از اینکه عزم عمومی در جامعه برای استفاده از تجربه‌ها دیده نمی‌شود تصریح کرد: فضاهایی که ما در آن کار می‌کردیم و دغدغه‌هایی که داشتیم با امروزی‌ها خیلی فرق دارد ولی هر تلاشی که باعث گره خوردن دل ها شود میمون و مبارک است.

محمود عطایی، سرپرست با سابقه روزنامه‌ جمهوری اسلامی در قم نیز با استقبال از برگزاری جلسه خواستار تداوم مستمر آن و بهره‌مندی از همه نقطه نظرات شد.

حاج حسین غفوری، خبرنگار بازنشسته ایرنا که از سال ۵۹ در قم فعالیت خبری می‌کرد، انتقال و انتشار خاطرات و تجربیات خبری و حرفه‌ای خبرنگاران با سابقه را کاری ارزشمند توصیف کرد و خواستار توجه به آن شد.

در ادامه مجتبی سلطانی، سید علی بابامیری، کاظم جعفری، حسن طاهری و مهدی سلیمانی نیز ضمن بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود، وضعیت امروز عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان را تشریح کردند.

شرکت کنندگان در جلسه با تعیین حسن اسداللهی فرد به عنوان دبیر جلسه و مسوول برگزاری جلسات مستمر بر ادامه برپایی این گونه نشست‌ها تأکید کردند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.w8vbjh8eo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما