چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 8442
آبان ماه سال جاری انجام می شود؛

اعزام داور جوان قمی به دوره پروجکت فیوچر آسیا

قم نيوز : قم نیوز: داور جوان و آینده دار فوتبال استان قم آبان ماه امسال به دوره پروجکت فیوچر داوری فوتبال آسیا اعزام خواهد شد.
اعزام داور جوان قمی به دوره پروجکت فیوچر آسیا
به گزارش قم نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به کشورمان از سعید باهنر به منظور شرکت در دوره پروجکت فیوچر PROJECT FUTURE دعوت به عمل آورده است، در حالی که این کلاس از اول تا ششم نوامبر یعنی ۱۱ تا ۱۸ آبان ماه در شهر کوالالامپور کشور مالزی برگزار می‌شود.

این در حالی است که نمرات کسب شده در فستیوال منطقه مرکز آسیا که فروردین ماه در کشور پاکستان برگزار شد، مبنای انتخاب و گزینش داوران در این مرحله به شمار می‌رود و سعید باهنر از جمله داورانی است که آینده خوبی برای قضاوت در سطوح بالا برای وی پیش بینی می‌شود.

داور جوان و آینده‌دار فوتبال استان قم در حالی به دوره پروجکت فیوچر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعزام می‌شود که پیش از این با شرکت در فستیوال زیر ۱۴ سال آسیا جدیدترین علوم و تکنیک‌های داوری را زیر نظر مدرسان AFC آموزش دیده است.

این در شرایطی است که در سال‌های اخیر همواره هر جا صحبت از ورزش جذاب و پرطرفدار فوتبال می‌شود تمام علاقمندان و دوستداران این رشته ورزشی نام چهره‌هایی همچون حسین نجاتی را به عنوان داور مطرح و با تجربه فوتبال استان قم می‌شناسند.

نجاتی که تخصص و مدرک کمک داوری بین‌المللی فوتبال را دارد سال‌ها در میادین مختلف داخلی و برون مرزی پرچمدار داوران فوتبال استان قم در عرصه‌های مهم این رشته ورزشی پرطرفدار بود ولی اکنون جوانانی از داوران فوتبال استان قم جا پای این داور مطرح می‌گذارند.

داوران جوان فوتبال استان قم در سال‌های اندکی که از بازنشستگی و پایان دوران داوری حرفه‌ای حسین نجاتی در فوتبال می‌گذرد، از تجارب و اندوخته‌های سال‌ها داوری این چهره مطرح داوری فوتبال استان قم و کشورمان در کسوت رییس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم بهره می‌برند.

نجاتی که زمانی اعتماد متولیان و با تجربه‌های داوری به هوش و زکاوتش موجب بروز استعدادش در داوری فوتبال شد و توانست در عرصه بین‌المللی یکی از چهره‌های موفق ورزش قم در عرصه قضاوت‌های ورزشی مهم نام بگیرد، اکنون خود مشوق جوانان جویای نام و مستعد خدمت در این میدان است.

همچنین در داوری قم چهره‌ای همچون علی صفایی توانسته است با بروز استعدادهای خود، گام به جمع داوران پرتلاش و آینده دار فوتبال کشورمان بگذارد و هم‌اکنون در لیگ‌های دسته‌های اول و دوم جام آزادگان قضاوت کند.

اما امروز جوان دیگری به نام سعید باهنر این توانمندی و شایستگی را از خود نشان داده است که جامعه داوری فوتبال استان قم و کشورمان به وی به عنوان یکی از داوران آینده‌دار فوتبال کشورمان در سال‌های آتی نگاه می‌کند.

باهنر در حال حاضر با ۲۳ سال سن در داوری رشته پرطرفدار فوتبال فعالیت می‌کند در حالی که داوری در این رشته را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.xeofuqex8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما