چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 84581
منبع : خبرگزاری تسنیم

چرا نرخ‌نامه قیمت گوشت در واحدهای قصابی قم نصب نشده است؟

قم نيوز : جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم برگزار و ضمن الزام برای نصب نرخ نامه‌های عرضه گوشت در مراکز مختلف، از تخلفات در عرضه خارج از شبکه گاز مایع در قم انتقاد شد.
چرا نرخ‌نامه قیمت گوشت در واحدهای قصابی قم نصب نشده است؟
چرا نرخ‌نامه قیمت گوشت در واحدهای قصابی قم نصب نشده است؟
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم امروز با حضور غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و مدیران دستگاه‌ها در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این جلسه از الزام نصب نرخ نامه در مراکز عرضه گوشت دام سنگین خبر داد و اظهار داشت: از هفته آینده در تمامی قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت سنگین این نرخ نامه باید نصب شود.

محمود سیجانی جانمایی نرخ گوشت دام سنگین را از کشتارگاه و داخل بسته‌بندی لازم اجرا دانست و افزود: برای رفع نیاز استان و جلوگیری از افزایش نرخ گوشت  یک هزار و 31 تن گوشت منجمد به استان قم تخصیص داده‌شده است.

وی نرخ مصوب گوشت دام سنگین با استخوان را به ازای هر کیلو 680هزار ریال اعلام و ابراز کرد: قیمت گوشت دام سنگین بدون استخوان نیز 750 هزار ریال نرخ‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به تخلفات انجام‌شده در توزیع گاز مایع نیز اشاره کرد و گفت: باید نحوه توزیع گاز مایع در استان اصلاح‌شده و نظارت در دو بخش خرده‌فروشی توسط اتحادیه و عمده‌فروشی توسط بازرسان این سازمان انجام شود.

به پرونده‌های تخلفات خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

سپس مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی به تخلفات را در کمترین زمان ممکن اعلام و اظهار داشت: تعزیرات حکومتی استان قم در رسیدگی به تخلفات رتبه نخست در کشور را داشته و به پرونده تخلفات خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

مهدی ریاضی افزایش 45 درصدی پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان قم را نسبت به مشابه سال گذشته موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: درصد پرونده‌های مختومه‌ای که در این مدت به صدور رأی منجر شده نیز 49 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد واحدهای فعال در عرضه گاز مایع در قم را 50 واحد اعلام کرد  و گفت: نحوه عرضه گاز مایع در استان قم مطلوب نبوده و باید چگونگی عرضه و نظارت در این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد.

تشکیل 17 پرونده تخلف برای گاز مایع در قم

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در ادامه  به ارائه گزارش بازرسی‌های انجام‌شده در سطح استان پرداخت و تصریح کرد: در هفته گذشته 48 مورد بازرسی از واحدهای عرضه گاز مایع انجام‌شده که 17 مورد به تشکیل پرونده ختم شده است.

احمدرضا سمیعی یکی از علل ایجاد تخلف در عرضه کپسول گاز مایع عدم هماهنگی نرخ‌گذاری با هزینه‌های تمام‌شده آن عنوان و خاطرنشان کرد: به علت نرخ‌گذاری پایین در بعضی از مراکز شاهد عرضه کپسول گاز تا قیمت 150 تا 250 هزار ریال نیز هستیم.

وی پرونده‌های تشکیل‌شده در آذرماه سال جاری را 236 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش 10 درصدی بازرسی‌ها در هفته‌های گذشته پرونده‌های مکشوفه 36 درصد افزایش داشته که نسبت به سال گذشته 61 درصد افزایش ثبت‌شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به نظارت‌های انجام‌شده در شب یلدا نیز اشاره کرد و گفت: پرونده‌های تشکیل‌شده در خصوص تخلفات شب یلدا 231 مورد در دو هزار و 326 مورد بازرسی بوده که تعداد یک هزار و 624 مورد پیگیری نیز از بین 36 هزار و 326 تماس شهروندان با سامانه 124 بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfytdc.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما