يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 84655
منبع : خبرگزاری تسنیم

مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش قم افتتاح شد

قم نيوز : معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم از افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه خبر داد.
مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش قم افتتاح شد
مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز سید امین سلامتیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری تسنیم استان قم، با اشاره به تغییرات سریع سیستم‌های فن‌آوری اظهار داشت: تحقیق انجام گرفته در سال 2017 روی شرکت‌های برتر دنیا، حاکی از آن است از میان 500 شرکت برتر 52 درصد این شرکت‌ها یا ورشکست و ادغام‌شده‌اند و یا سهمی از بازار را ازدست‌داده‌اند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم تنها راه جلوگیری از این مسئله را نوآوری عنوان و تصریح کرد: در این راستا، دانشگاه‌ها باید توسعه یک فرهنگ نوآورانه را در جامعه گسترش داده و برای دانشجویان کارآفرینی کنند.

وی افزود: مراکز نوآوری درون‌سازمانی مثل دیجی کالا، مراکز نوآوری اهرمی،  پایگاه‌های کوچک نوآوری و مراکز نوآوری دانشگاهی مهم‌ترین مراکز نوآوری هستند که به ایده پردازی و توسعه فرهنگ نوآورانه در کشور کمک می‌کنند.

سلامتیان در ادامه از افتتاح نخستین مرکز نوآوری خصوصی در قم خبر داد و گفت: در راستای پرداختن به ایده‌های نوآورانه با افراد متفکر دانشگاهی، مرکز نوآوری شهاب دانش با مساحتی حدود 600 مترمربع که 16 تیم را در خود جای‌داده در آذرماه سال جاری افتتاح و بهره‌برداری رسید.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم ادامه داد: این مرکز با هدف کاربردی کردن علم و تبدیل آن به ثروت کارش را آغاز کرده و به دنبال ایجاد دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین است، به همین دلیل خدماتی در این مرکز ارائه می‌شود که بر روی ایده‌های نو، خلاقیت‌های استارت آپی درزمینهٔ تکنولوژی، بازاریابی و ارائه مشاوره‌هایی به برندهای مختلف کار می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دانشگاه شهاب دانش قم را بخش پژوهش و مرکز نوآوری برشمرد و ابراز کرد: این بخش بر اساس سیاست‌گذاری‌های کلان پیش رفته و دارای مجوزهای لازم از وزارت علوم بوده و به دانشجویان درس‌ها و تکنیک‌هایی را یاد می دهد که به سمت عملی بودن پیش می‌روند.

سلامتیان در پایان سوق دادن پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری به سمت ارتباط با صنعت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه شهاب دانش به سمت تولید محصول و عملیاتی شدن پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی رفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchm-n6.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما