شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 8470
مدیركل حفاظت محیط زیست قم خبرداد:

راه اندازی نخستین مركز سیار سنجش و پایش آلودگی هوای استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل حفاظت محیط زیست قم گفت: نخستین پایگاه سیار سنجش و پایش آلودگی هوای دراین استان راه اندازی می شود.
راه اندازی نخستین مركز سیار سنجش و پایش آلودگی هوای استان قم
به گزارش قم نیوز، محمود ركنی اظهار داشت: این مركز سیار سنجش و پایش آلودگی هوا در داخل یك خودروی ون طراحی و در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینكه این طرح در مراحل پایانی قراردارد، افزود: این مركز سیار قادر به اندازه‌گیری پارامترهای مونواكسید كربن، ازن، اكسید نیتروژن، دی‌اكسید نیتروژن، ذرات معلق محیطی و هیدروكربن‌ها است.

وی ادامه داد: با ساخت و راه‌اندازی این مركز سیار امكان حضور در مراكز مختلفی كه منبع آلودگی در استان قم محسوب می‌شود، میسر خواهد بود و این مركز سیار سنجش و پایش آلودگی هوا با استقرار خود در مراكز آلوده به مدت یك تا سه روز به سنجش پارامترهای مختلف اقدام خواهد كرد.

ركنی اعتبارات این طرح را ۹ میلیارد ریال عنوان كرد و اضافه كرد: پیش بینی می شود اعتبارات این طرح تا زمان بهره برداری به ۱۵ میلیارد ریال برسد.

وی گفت: ایستگاه مذكور با توجه به اینكه به صورت آنلاین وضعیت را بررسی می كند برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا به دلیل اینكه این ایستگاه ها به مدیریت بحران استان وصل خواهد شد، مسوولان با آگاهی از وضعیت می توانند تصیمات بهتری را اتخاذ كنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.0nak49nyw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما