چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84761
منبع : خبرگزاری تسنیم

چرا سرمایه‌گذاران ‌از ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم استقبال نمی‌کنند؟

قم نيوز : در سی‌و‌دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بر اهتمام دستگاه‌های دولتی در رفع مشکلات گردشگری استان تأکید شد.
چرا سرمایه‌گذاران ‌از ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم استقبال نمی‌کنند؟
چرا سرمایه‌گذاران ‌از ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم استقبال نمی‌کنند؟
به گزارش قم نیوز سی و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در مجتمع گردشگری دهکده مجلل بخش کهک برگزار شد.

عدم استقبال سرمایه‌گذاران قمی از ساخت هتل  در بلوار پیامبر اعظم(ص)

در این جلسه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عدم استقبال سرمایه‌گذاران داخل استان از ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: شهرداری برای ساخت هتل چهار و پنج ستاره زمین با عوارض رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران که همگی بیرون از استان بودند قرار داده است.

غلامرضا جانقربان در ارتباط با تخفیفات بخش‌های اقامتی نیز گفت: 50 درصد عوارض برای بخش اقامت رایگان است، ضمن اینکه بخش‌هایی که در خارج از بافت تاریخی هستند  طبق کمیسیون ماده 5، دوطبقه که یک طبقه به‌شرط بافت فرسوده  و یک طبقه نیز به‌شرط تجمیع بالای 250 متر ، تشویقی داده می‌شود.

در ادامه جلسه کارگروه، نایب‌رئیس انجمن هتل داران قم صنعت گردشگری را صنعتی کم سرمایه‌گذار و پربازده برشمرد و اظهار داشت: این بخش با کوچک‌ترین تغییر سیاسی آسیب‌پذیر است.

عمده مشکلات صنعت گردشگری قم به شهرداری برمی‌گردد

عماد محبوب پور با بیان اینکه عمده مشکلات این صنعت در استان قم به شهرداری برمی‌گردد، تصریح کرد: برای مثال، مصوبه‌ای داریم که  اتوبوس‌ها باید برای ورود به رینگ اصلی شهر 150 هزار تومان در ساعات اولیه روز پرداخت کنند، این موضوع باید بررسی‌شده و راجع به آن کارشناسی‌تر صحبت شود.

وی با انتقاد از عدم وجود تابلوهای راهنمای هتل‌ها در استان افزود: مشکلات زیرساختی گردشگری از طرف شهرداری بسیار بوده و ضروری است در یک جلسه تخصصی با شهرداری به مشکلات رسیدگی شود.

همچنین حسین جزینی رئیس انجمن مهمان‌پذیرهای قم با اشاره به وجود مشکلات عدیده استان در زمینهٔ گردشگری در ایام نوروز گفت: 20 سالی است که می‌گوییم تعداد تخت‌های قم باید تا سال 1404 به 30 هزار تخت برسد، درحالی‌که تعداد تخت‌های موجود کم بوده و  12 هزار تخت است.

اهتمام دستگاه‌های دولتی در رفع مشکلات گردشگری 

قریشی زاده مسئول دفتر خدمات مسافرتی قم نیز برگزاری تورهای یک‌روزه برای جذب مردم ضروری دانست و عنوان کرد: همه مجوزها گرفته می‌شود اما یک ساعت قبل از برگزاری تور از برخی دستگاه‌ها دستور می‌رسد که اجازه برگزاری تور را ندارید.

در پایان محمد گنج خانلو عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم نیز گفت: دستگاه‌های دولتی در رفع مشکلات گردشگری همت کنند، سرمایه‌گذار باید دلگرم بوده و پشتوانه حمایتی داشته باشد تا بتواند در انجام پروژه‌ها اهتمام داشته باشد، همچنین پرداخت تسهیلات بانکی باید تسریع شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfyedc.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما