يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 85153
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله کعبی: رسانه‌ها مراقب باشند خط خبری از مقاومت منحرف نشود

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری جنگ رسانه‌ای را ضلع مهم انتقام سخت دانست و گفت: رسانه‌ها باید مراقب باشند تا خط خبری از مقاومت منحرف نشود.
رسانه‌ها مراقب باشند خط خبری از مقاومت منحرف نشود
رسانه‌ها مراقب باشند خط خبری از مقاومت منحرف نشود
به گزارش قم نیوز آیت الله عباس کعبی در بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی که بعد از ظهر شنبه به همت مراکز رسانه‌ای قم در مسجد رفعت برگزار شد، با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع نظامی آمریکا، اظهار کرد: حمله موشکی ایران به عین الاسد؛ سیلی محکمی از اقتدار نظام اسلامی بود که هیمنه پوشالی آمریکا را در جهان ریخت.

وی انتقام سخت را یک فرآیند ترکیبی و مرحله‌ای دانست و گفت: هدف‌گذاری و چشم انداز انتقام سخت با اخراج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علما و روحانیت در قم و نجف باید اعلام کنند وجود پایگاه‌های نظامی در منطقه نامشروع و اخراج آن‌ها واجب شرعی است.

وی با بیان اینکه اخراج آمریکایی‌ها را سربازان مدافع به عهده می‌گیرند، گفت: رسانه‌ها هم باید به دشمن فشار بیاورند و اولویت رسانه‌هایشان مقاومت باشد و نگذارند تغییر کند.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود که رسانه مقاومت میدان‌دار جنگ ترکیبی باشد، گفت: یک ضلع آن نبرد نظامی است و ضلع دیگر آن را نبرد رسانه‌ای تشکیل می‌دهد و به همین دلیل رسانه‌ها باید موضع بگیرند و در گفتمان مقاومت افکار عمومی را به لزوم اخراج آمریکا در منطقه شکل بدهند.

وی بیان کرد: ضلع دیگر این انتقام، فعالیت رسانه‌ای است و باید به صورت نرم اخراج آمریکا را از منطقه به عنوان یک مطالبه فراملی تبدیل کنند.

دشمن در جنگ نرم می‌خواهد رسانه‌ها را به عقب نشینی وادار کند

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه با شکست‌هایی که دشمن مقابل مقاومت خورد به فکر هجمه رسانه‌ای شد، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم می‌خواهد رسانه‌ها را به عقب نشینی وادار کند.

وی بیان کرد: معادله شکست دشمن با شایعه‌سازی قرار است به پیروزی رسانه‌ای تبدیل شود و رسانه‌های مقاومت باید خط آتش انتقام را فعال نگه دارند و در جنگ رسانه‌ای پیروز شوند و جنگ رسانه‌ای ضلع مهم انتقام سخت است.

آیت الله کعبی افزود: شهید قاسم سلیمانی تربیت شده امام و رهبری است و ویژگی‌های ارزشمندی داشت که موجب شد ممتاز شود.

وی با بیان اینکه از سال ۶۰ ما درگیر ایجاد دولتی اسلامی هستیم، گفت: برای این مهم لازم است ساختارهای اسلامی داشته باشیم و منابع انسانی ارزشمند از مهم‌ترین مسائلی است که باید در شکل گیری دولت اسلامی به آن توجه کرد و لازم است برای شکل گیری دولت اسلامی، منابع انسانی مانند شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر تربیت کنیم

استاد حوزه علمیه قم افزود: برای گام دوم انقلاب لازم است که جمعیتی ۸ تا ۱۰ میلیونی نیروی انقلابی تربیت کنیم تا بتوانیم کشور را از سو قصد دشمنان حفظ کنیم که مصداق آن را در دوران دفاع مقدس داشتیم.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک الگو بود و با روحیه جهاد و شهادت طلبی غیرت مردانگی را در خود جمع کرد تا جایی که برای دفاع از ولایت به شهادت رسید.

وی با اشاره به سیلی سختی که ایران به آمریکا زد، بیان کرد: یکی از رسالت‌های مقاومت این است که نگذارند این پیروزی بزرگ توسط رسانه‌های استکباری کمرنگ شود و دشمن ستیزی و انتقام سخت و با عزت عظمت به کالبد ملت ایران تزریق می‌شود.

شهید سلیمانی پیوند نسل‌ها را بر پایه جهاد و شهادت ایجاد کرد

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه راز عظمت سردار سلیمانی در منطقه و ترس دشمن از رویارویی با ایشان گفت: سردار سلیمانی با شهدا زندگی می‌کرد و محشور بود و معتقد بود اگر کسی با شهید زندگی کند شهید گونه می‌شود حاج قاسم اکسیر عظمت به ایران بود.

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر حس می‌کنیم گم شده ملت ایران شخصیتی مثل حاج قاسم است و تشییع باشکوه حاج قاسم نشان داد ملت ایران کسانی را که در راه ولایت جان می‌دهند را تقدیس می‌کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی پیوند نسل‌ها را بر پایه جهاد و شهادت ایجاد کرد و امروز نوجوانان و نسل‌های آینده هم آرزو می‌کنند حاج قاسم سلیمانی باشند و این وظیفه آموزش و پرورش است که این خط فکری را در مدارس پرورش دهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم اولویت‌های خبری توسط رسانه‌های بیگانه عوض شود، تصریح کرد: بیانیه نیروهای مسلح نشانه صداقت، صراحت و تقوای نظام و رهبری است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: بیانیه نیروهای مسلح نشان دهنده این است که اگر خطایی صورت بگیرد بر اساس تقوا و صداقت اعلام می‌شود. هرچند این مسئله برای نظام و مردم هزینه‌بر است اما نشانه تقوای نظام بوده و مشکل گشا است.

وی بیان کرد: اعلام صریح این خطا از سوی مسئولان موجب می‌شود مردم خط رسمی نظام را مورد تأیید قرار دهند و نباید این حادثه موجب شود خط خبری نظام تضعیف شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ما مصیبتی بزرگ است، تصریح کرد: این مصیبت ما را به یاد مصیبت اهل بیت (ع) می‌اندازد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbf8bw.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما