يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 85158
منبع : خبرگزاری ايرنا
نایب رئیس خواربار فروشان قم

۲۳۷ واحد عرضه مواد دخانی در قم دارای پروانه است

قم نيوز : نایب رییس اتحادیه خواربار فروشان قم مجموع واحدهای صنفی فعال در رَسته دخانیات این استان را ۳۴۰ مورد دانست و گفت: از این تعداد ۲۳۷ واحد دارای پروانه کسب هستند.
۲۳۷ واحد عرضه مواد دخانی در قم دارای پروانه است
۲۳۷ واحد عرضه مواد دخانی در قم دارای پروانه است
به گزارش قم نیوز سید حسین آقا میرحسینی عصرشنبه در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری، اظهار داشت: ۶۳ واحد نیز فاقد پروانه کسب میباشند، و در بازرسی های انجام شده اخطار ماده ۲۷ به آنها داده شده است.

وی بیان داشت: ۴۰ واحد نیز هنوز هیچ اقدامی برای پروانه دار کردن خود انجام ندادند، که اسامی آنها برای پیگیری و اعمال ماده ۲۷ به اتاق اصناف و نهایتا به اداره اماکن نیروی انتظامی ارائه شده‌است.

آقامیرحسینی با اشاره به اجرای طرح شهر بدون دخانیات در قم تعداد عاملیت‌های دخانیات در محدوده حرم حضرت معصومه(س) را ۳۲ واحد ذکر کرد و افزود: در این محدوده مشخصا هشت واحد صنفی پروانه فروش سیگار دارند.

نایب  رییس اتحادیه خواربارفروشان قم همچنین خاطرنشان کرد: در محدوده مسجد جمکران نیز ۱۴ عاملیت دخانیات داریم، ولی واحد دخانیات صِرف نداریم.

برنامه جهانی شهر بدون دخانیات از برنامه های سازمان جهانی بهداشت است، که به صورت دوره ای در هر یک از ۱۸۰ کشور عضو معاهده شهر بدون دخانیات اجرا می شود.

سازمان فوق پیشنهاد اجرای این طرح را در چند شهر مذهبی جهان ارائه داده که شهرهای مکه و مدینه از جمله آن بودند و پس از آن نیز شهرهای قم و مشهد انتخاب شدند.

این طرح قرار است ابتدا در قم و در شعاع هزار متری حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران اجرا شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه موضوع شهر بدون دخانیات در بخش ها و مناطق روستایی این استان نیز پیگیری شود، گفت:‌ با توجه به وجود دفتر نمایندگی مرکز بهداشت قم در تمام بخش های پنچ گانه این استان، آموزش های پیشگیری از اعتیاد، مهارت های زندگی و فرزند پروری باید به عنوان یکی از سرفصل مهم‌ این مرکز توسط کارشناسانه مربوطه دنبال شود.

ابوالفضل شریفی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۳۰۰ واحد عطاری در قم، نظارت مستمر و دقیق بر این واحدها را تا پایان بهمن ماه امسال مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی واحدهای عطاری از خرده فروشان مواد مخدر نیز بدتر هستند.

وی تصریح کرد: یک واحد عطاری متخلف تمام تلاش های ما در راستای بهبود معتادان را با فروش یک قرص متادون بی اثر می کند.

شریفی اذعان داشت: عطاری ها کل فرآیند درمان اعتیاد را با اقدامات غیر قانونی خود تحت شعاع قرار می دهند.

دبیر شورای مواد مخدر قم همچنین با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از فعالیت واحدهای عطاری متخلف خاطر نشان کرد: طبق قانون نظام صنفی، یک واحد عطاری برای گرفتن پروانه باید به امکانات و سیستم‌ های مختلف از جمله دوربین مدار بسته و رایانه مجهز باشد.

وی ادامه داد: با سخت گیری و اعمال دقیق قانون میتوانیم، از ایجاد واحدهای عطاری متخلف جلوگیری کنیم، و مسیر را برای فعالیت عطاری های مجاز و دارای پروانه هموار نماییم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcg7q97.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما