دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 85209
منبع : خبرگزاری تسنیم

حرکت در خط و مسیر ولایت از بارزترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام رسولی محلاتی بود

قم نيوز : امام جمعه تهران حرکت در خط و مسیر امامت و ولایت را از بارزترین ویژگی‌های رسولی محلاتی ذکر کرد و گفت: این شخصیت بزرگ اخلاقی بود به نحوی که آدم احساس می‌کرد این اخلاق پسندیده را از جد گرامیش به ارث برده است‌.
حرکت در خط و مسیر ولایت از بارزترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام رسولی محلاتی بود
حرکت در خط و مسیر ولایت از بارزترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام رسولی محلاتی بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های بارز علمی و مبارزات سیاسی این عالم دینی اظهار داشت: ایشان با پرهیز از شهرت طلبی و رقابت‌های سیاسی همواره در مسیر انقلاب و خط ولایت حرکت می‌کرد و یار دیرین امام و رهبری بود.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام رسولی محلاتی به‌صورت جدی به امر پژوهش در حوزه‌های علوم دینی اهتمام داشت، افزود: از ایشان حدود یکصد جلد کتاب به یادگار مانده است و باید طلاب جوان با تاسی سیره و منش اینگونه بزرگان علوم اسلامی به‌دنبال کسب علم، احیا آثار اسلامی و پاسخ به شبهات باشند.

امام جمعه تهران اهتمام مرحوم رسولی محلاتی به تحقیق در میراث گذشتگان اعم از کتاب‌های روایی و تفاسیر قرآن را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی در جنبه‌های مختلف به‌ویژه سیاسی، علمی و اقتصادی از معتمدین حضرت امام بود و بعد از امام راحل نیز لحظه‌ای از پرچم ولایت فاصله نگرفت و همان ارادت و همکاری را با رهبر معظم انقلاب داشت.

صدیقی گفت: آن عالم بزرگ شاخص بود و از رهبری و ولایت جدا نبود، هم به‌شخص و هم‌ به‌شخصیت دلداده بود و این جزو بصیرت‌ها، نورانیت‌ها و برجستگی‌های او به شمار می‌آید.

وی با اشاره به آثار علمی حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی ادامه داد: مرحوم رسولی محلاتی عالمی نورانی، محقق، مولف، خدمتگزار امام و رهبری بود و به لحاظ قلمی دارای آثار پر برکت و ارزشمندی است.

امام جمعه تهران با بیان اینکه مرحوم رسولی محلاتی دارای امتیازات زیادی بود که همراهی با مقام معظم رهبری بالاترین آن است، افزود: آن فقیه وارسته جزو سابقین انقلاب اسلامی است، در درس اصول و فقه حضرت امام شرکت می‌کرد و در دوران انقلاب در فراز و نشیب‌ها، خطرها و همه امور همراه امام بود.

صدیقی حرکت در خط و مسیر امامت و ولایت را از بارزترین ویژگی‌های رسولی محلاتی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ اخلاقی بود به نحوی که آدم احساس می‌کرد این اخلاق پسندیده را از جد گرامیش به ارث برده است‌.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdnx0j.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما