يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 85653
منبع : خبرگزاری فارس

اکران 14 فیلم جشنواره فجر در قم

قم نيوز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در مجموع 14 فیلم سی و هشتمین جشنواره فجر از 15 تا 21 بهمن در دو سینمای «تربیت» و «ونوس» قم اکران می‌شود.
اکران 14 فیلم جشنواره فجر در قم
اکران 14 فیلم جشنواره فجر در قم
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر که ظهر امروز به منظور تشریح جزییات برگزاری این جشنواره در قم با حضور اهالی رسانه این استان برگزار شد اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر یک رویداد فرهنگی بوده که قم نیز شاهد آن است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره فجر در استان همزمان با برگزاری آن در تهران نیازمند تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری بود که با تلاش‌های صورت گرفته اکنون شاهد اکران همزمان آن در قم هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه سال آینده قم برگزار کننده کنگره بزرگ شهدای قم خواهد بود گفت: این کنگره از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته فرهنگی هنری بر این است که تولیدات هنری خوب از جمله تولید فیلم به مناسبت این کنگره صورت گیرد.

حسینی کاشانی بیان کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید آثار و فیلم‌های خوب در زمینه‌های مرتبط با قم و شهدای این استان باشیم.

وی با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر امسال در قم در دو سینمای «تربیت» و «ونوس» اکران می‌شود افزود: سایر سینماهای استان قم نیز برای اکران فیلم‌های این جشنواره درخواست داشته‌اند ولی در حال حاضر فقط با اکران در این دو سینما موافقت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استقبال هر ساله مردم قم از جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: قم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزء چهار استان نخست کشور در میزان سهمیه و برنامه اکران فیلم‌های جشنواره قرار گرفته است.

حسینی کاشانی قم را جزء تعیین کننده‌‌های فیلم‌های پیشرو سال دانست و مطرح کرد: سال گذشته با وجود محرومیت‌هایی که برای برخی از فیلم‌ها در قم اعمال شد 540 هزار نفر از سینماهای قم بلیط خریدند و به تماشای فیلم پرداختند.

وی اضافه کرد: در برنامه اکران فیلم‌های جشنواره فجر ظرفیتی قابل توجه برای عموم مردم در نظر گرفته شده است و اولویت اصلی ایجاد جریان در کل استان برای استفاده مردم از این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: امسال به دلیل رفتارهای ناصواب برخی از خانواده هنری، تعصب ملی بیشتری نسبت به جشنواره فجر وجود دارد.

حسینی بیان کرد: هنرمندان کشور برای ملت ارزشمندند ولی باید احترام خون شهدا و جایگاه کشور را حفظ کنند و از ورود به حواشی دشمن شاد کن بپرهیزند.

وی عنوان کرد: برخی توقع داشتند امسال جشنواره فجر تحریم شود ولی حجم زیادی از بلیط‌های جشنواره اکنون به فروش رفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: کسانی که جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند جوگیر شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه هنرمند واقعی کسی است که وفادار به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، پایبند به اهداف آن و حافظ حرمت خون شهدا باشد گفت: بیشترین جمعیت جامعه هنری را همینگونه افراد تشکیل داده‌اند و آن عده‌ای که به تحریم جشنواره فجر پرداختند بسیار محدودند و نباید به خاطر آن عده محدود همه جامعه هنری را به این دید نگاه کرد.

 

14 فیلم جشنواره فجر در قم اکران می‌شود

وی تشریح کرد: 14 فیلم «شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت»، «پوست به کارگردانی بهمن و بهرام ارک»، «عامه پسند به کارگردانی سهیل بیرقی»، «تعارض به کارگردانی محمدرضا لطفی»، «مردن در آب مطهر به کارگردانی نوید محمودی»، «خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا»، «آبادان یازده 60 به کارگردانی مهرداد خوشبخت»،«خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی»، «ابر بارانش گرفته به کارگردانی مجید برزگر»، «درخت گردو به کارگردانی محمد حسین مهدویان»، «بی‌صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده»، «روز صفر به کارگردانی سعید ملکان»، «پدران به کارگردانی سالم صلواتی» و «سینما شهر قصه به کارگردانی کیوان علیمحمدی» در سینماهای «تربیت» و «ونوس» اکران می‌شود. هر فیلم در هر سینما یک مرتبه اکران می‌شود. یعنی در مجموع 28 اکران در دو سینما صورت خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر امسال از 15 بهمن تا 21 بهمن در قم اکران می‌شود ادامه داد: سانس نخست سینما تربیت ساعت 17، سانس دوم این سینما ساعت 19:30 و سانس نخست سینما ونوس ساعت 17:30 و سانس دوم این سینما ساعت 20 شروع می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اذعان کرد: در بخش صبح در سینما تربیت فیلم‌های کودکان و نوجوانان که شامل «کاتی و ستاره به کارگردانی عبدالرضا مجلسی»، «منطقه پرواز ممنوع به کارگردانی امیر داساگر»، «تورنا2 به کارگردانی سید جواد هاشمی»، «قطار آن سب به کارگردانی حمیدرضا قطبی» و «بیست و سه نفر به کارگردانی مهدی جعفری» می‌شود پخش خواهد شد و ساعت شروع سانس هر روز 10 صبح است.

حسینی کاشانی تصریح کرد: بررسی بازخورد فیلم‌های جشنواره فجر برای مجموعه این جشنواره بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: غیر از نگاه اهالی جامعه خواستار نگاه، بررسی، تحلیل و نقد اهالی رسانه نسبت به فیلم‌های جشنواره فجر هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: هشت شب در ایام اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم برنامه زنده «سرو عشق» ویژه این جشنواره روی آنتن شبکه قم خواهد رفت.

حسینی کاشانی از ادامه تلاش‌ها برای اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر در پردیسان خبر داد و گفت: قول‌هایی داده شده است برای همکاری به منظور اکران فیلم‌های جشنواره در پردیسان به صورت جداگانه، ولی هنوز قطعی نشده است و اگر قطعی شود اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجموعا 600 بلیط برای اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر در قم به فروش می‌رسد گفت: امید است با وجود سینماهایی که در دست ساخت است وضعیت اکران جشنواره فیلم فجر طی سال‌های آینده با کیفیت و حجم بهتری برگزار شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgw397.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما