چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 8566

باید اعتماد سرمایه گذاران قمی را بدست آوریم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از ایجاد بسترهای مناسب ورود سرمایه به قم خبر داد و گفت: ابتدا باید اعتماد سرمایه‌گذار قمی را جلب و در مراحل بعد سرمایه‌گذاران خارج از شهر و بین‌المللی حضور پیدا کنند.
باید اعتماد سرمایه گذاران قمی را بدست آوریم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه هم‌اندیشی پیرامون احداث بازار بین‌المللی پردیسان که با حضور مسوولان استان برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان اظهار داشت: سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه جهت حمایت از سرمایه‌گذاران منشور حمایت از سرمایه‌‌گذاری در استان را تایید کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت قوه قضائیه در این طرح، ایجاد امنیت است، تصریح کرد: وظیفه قوه مجریه در این طرح هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی بوده و قوه مقننه موانع قانونی سرمایه‌‌گذاری را رفع و محیط مناسب را برای حضور سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری در این طرح به عنوان مجری و مسوول هماهنگی در این طرح ایفای نقش می‌کنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تنها راه پیشرفت کشور را رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی بیان کردند.

دلبری با تاکید بر اینکه در مجموعه شهرداری و مسوولین نهادهای دولتی باید بپذیریم که هدف از واگذاری به بخش خصوصی انتفاع این بخش و ایجاد اشتغال باشد، اضافه کرد: سرمایه‌‌گذار در طرحی سرمایه‌گذاری می‌کند که برای وی توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با انتقاد از مطرح کردن این موضوع که در بخش‌های پرسود، بخش‌های شهرداری و دولتی سرمایه‌گذاری کنند اما در طرح‌هایی که ضرر دارد بخش خصوصی حضور داشته باشد، تصریح کرد: حضور نهادهای اجرایی در سرمایه‌گذاری‌ها از کیفیت خدمت به مردم و بهره‌وری می‌کاهد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه اکنون بستر خوبی برای ورود سرمایه‌گذار به شهر قم فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ابتدا باید اعتماد سرمایه‌گذار قمی را جلب و در مراحل بعد سرمایه‌گذاران خارج از شهر و بین‌المللی حضور پیدا کنند.

دلبری با اشاره به اینکه کمبود پول و نقدینگی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: باید آسیب‌شناسی صورت گیرد که چرا سرمایه‌گذاران حاضر هستند سرمایه‌ خود را در بانک‌ها قرار داده و از سود ۱۵ درصد استفاده کنند در حالی که سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و مراکز مختلف سود ۴۰ درصد به همراه اشتغال‌زایی برای جوانان را به همراه دارد.

وی یکی از مهم‌ترین نکات جذب سرمایه‌گذار را امنیت دانست و اظهار داشت: شهرک پردیسان در آینده نزدیک شاهد افزایش سرمایه‌گذاری جهت توسعه و آبادانی خواهد بود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اگر توسعه حمل و نقلی پردیسان ارتقا نداشته باشد تبدیل به معضل بزرگی خواهد شد، تصریح کرد: باید راه‌های دسترسی به شهرک پردیسان هموار شود تا مردم برای حضور در پروژه‌های عظیمی همچون بازار بزرگ شهر دچار مشکل حمل و نقلی نباشند.

دلبری با تاکید بر اینکه پروژه خط تندور و بخش ۲ پروژه قطار شهری مونوریل باید در راستای افزایش حمل و نقل به شهرک پردیسان تسریع یابد، خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بهتر میان نهادهای مختلف، باید منشور ستاد سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود و هر نهادی در آن نماینده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌ موجود در شهر برای عمران و آبادانی استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های ۱۵۰ ساله قم باید از ظرفیت استان و کشور استفاده کنیم و اگر هر سال به اندازه ۱۰ سال فعالیت صورت گیرد، ۱۵ سال طول می‌کشد تا عقب‌ماندگی های قم جبران شود و این عزم ملی را طلب می‌کند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه سرمایه‌ قابل توجهی در استان وجود دارد و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که در قم داریم از نظر توان اقتصادی تأثیرگذار هستند، تصریح کرد: آمار خوبی از سرمایه‌گذاری در بانک‌های استان وجود دارد و این مسئله رشد قابل توجهی نشان می‌دهد.

دلبری با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه شهر را آباد و اشتغال‌زایی می‌کند توجیه اقتصادی هم دارد، اذعان داشت: جهت تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری فرآیند بروکراسی اداری را کاهش داده‌ایم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.397rak9n3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما