شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 8605

کشتار مسلمانان بدست وهابیون ننگ بزرگی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: وهابیون یك مشت مزدور اسراییل و آمریكا و تقویت شده از سوی برخی از حكام منحرف كشورهای منطقه هستند كه با كشتار مسلمانان، باعث ننگ اسلام و بردن آبروی اسلام در جهان شده اند.
کشتار مسلمانان بدست وهابیون ننگ بزرگی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: علمای اسلام آگاه باشند كه در مقابل این سكوت خود در قبال این جنایات وهابیون، در روز قیامت باید جوابگو باشند.

وی با اشاره به جنایات وهابیون و كشتار مسلمانان در كشورهایی چون عراق، پاكستان، افغانستان و غیره گفت: وهابیون در این كشورها جنایات بزرگی را انجام داده، دست به كشتار مسلمانان زده و اسراییل و حامیان اسراییل از این وضع بسیار خوشحال هستند.

وی ادامه داد: اینها یك مشت مزدور اسراییل و آمریكا و تقویت شده از سوی برخی از حكام منحرف كشورهای منطقه هستند كه با كشتار مسلمانان، باعث ننگ اسلام و بردن آبروی اسلام در جهان شده اند.

مكارم شیرازی اضافه كرد: البته این جنایات و خونریزی مسلمانان، ریشه در عقیده بزرگان وهابی دارد كه به نسل های بعدی منتقل شده، آن ها را در محدوده ای نگاهداشته و نمی گذارند هیچ اطلاعاتی به گوش آن ها برسد.

وی افزود: چنین جنایاتی باعث می شود كه اسلام در دنیا عقب بماند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه پیشرفت سریع اسلام بواسطه فرهنگ انسان ساز اسلام، مبارزه با ظلم و فرهنگی كه فقیر و غنی و سیاه و سفید در آن یكسان است می باشد، گفت: بعضی مخالفین اسلام عقیده دارند كه پیشرفت سریع اسلام متكی به شمشیر بوده كه آن ها از روی ناآگاهی چنین عقیده ای دارند.

مكارم شیرازی بیان کرد: مخالفین كه چنین صحبت هایی در رابطه با اسلام می كنند، از برنامه های جنگی اسلام خبر ندارند، آن ها نمی دانند كه جنگ های اسلام جنبه دفاعی داشت، امروزه هم شاهدیم همه اقلیت های غیر مسلمان در كشورهای اسلامی زندگی می كنند، از صدر اسلام اقلیت ها در كنار مسلمانان بوده و معبد داشته اند، اكنون هم اقلیت ها در كشور زندگی می كنند و در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده نیز هستند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اعلام موسسات نجومی مبنی بر اینكه امكان رویت هلال ماه در غروب شنبه بیست و نهم رمضان وجود ندارد گفت: البته به اعلام این موسسات استناد نشده و گروهی برای استهلال به اقصی نقاط كشور فرستاده شده اند و در صورتی كه ماه رویت و ثابت شود، فردا عید فطر است و اگر رویت نشود فردا روز آخر ماه مبارك رمضان می باشد.

مكارم شیرازی همچنین میزان زكات فطره امسال را به ازای گندم، هر نفر ۲۵ هزار ریال و به ازای برنج، هر نفر بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار ریال اعلام كرد و گفت: كسانی كه وضع مالی خوبی دارند به ازای برنج ذكات فطره خود را پرداخت كنند و كسانی كه از وضع مالی متوسطی برخوردارند به ازای گندم ذكات فطره را بدهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.wnak49nim5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما