شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 87487
منبع : خبرگزاری فارس

بانوان کاراته‌کای قم برای شکست کرونا رقابت می‌کنند

قم نيوز : نایب‌رئیس بانوان هیأت کاراته استان قم گفت: نخستین رقابت رسمی سال 1399 کاراته بانوان را در سه رده سنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
بانوان کاراته‌کای قم برای شکست کرونا رقابت می‌کنند
بانوان کاراته‌کای قم برای شکست کرونا رقابت می‌کنند
به گزارش قم نیوز محدثه اخویان اظهار کرد: بخش بانوان هیأت کاراته استان قم نخستین رقابت رسمی این رشته در سال 1399 را با عنوان مسابقات مجازی و با شعارهای «در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» با حضور افراد واجد شرایط در رشته‌های کاتا و کومیته برگزار می‌کند.

وی افزود: این رقابت‌ برای تمامی سبک‌های آزاد و کنترلی زیر مجموعه هیأت کاراته قم برنامه‌ریزی شده و از طریق ارسال ویدئو توسط ورزشکارانی که شرایط شرکت در مسابقات را دارند به هیأت کاراته استان قم ارسال می‌شود تا در پایان به برترین‌ها از سوی این هیأت حکم و مدال‌های طلا، نقره و برنز اهدا شود.

نایب‌رئیس بانوان هیأت کاراته استان قم اضافه کرد: این مسابقات در رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود و هر شرکت کننده مجاز به رقابت در یک رشته است، ضمنا ویدئوهای ارسالی از هر کاراته‌کا باید به شکل افقی و واضح بوده و تمام قد افراد و محیط اجرای کاتا را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: مسابقات سبک‌های کنترلی رده خردسالان و نونهالان در سه گروه کمربندی زرد و نارنجی، سبز و آبی و بنفش، قهوه‌ای و مشکی برگزار می‌شود، کاراته‌کاهای دیگر رده‌های سنی نیز در دو گروه کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی با یکدیگر مسابقه می‌دهند، ضمن اینکه رده‌ کمربندی زرد نیز با توجه به طراحی مربی کومیته به اجرا می‌پردازد.

اخویان افزود: رقابت در سبک‌های آزاد رده خردسالان و نونهالان را در سه گروه کمربندی نارنجی و آبی، زرد و سبز، قهوه‌ای و مشکی برگزار برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دیگر رده‌های این بخش نیز در دو گروه کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی با یکدیگر برای به دست آوردن رتبه‌های برتر رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: کاتاهای قابل اجرا برای سبک‌های کنترلی در رده زیر قهوه‌ای شامل کاتاهای هیان و در رده بالای قهوه‌ای توکویی کاتا یا کاتای اختیاری است، همچنین کاتاهای مجاز در سبک‌های آزاد در رده زیر قهوه‌ای شامل تایکیوکو سوتوایچ، نی، سالن، پینان سوتوایچ، پینان سوتوسان و در رده بالای قهوه‌ای کاتای اختیاری است.

نایب‌رئیس هیأت کاراته استان قم در پایان اظهار کرد: کاراته قم از استعدادهای بسیاری زیادی برخوردار است و تمام کاراته‌کاها اکنون که باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تعطیل هستند به شکل اختصاصی و فردی در خانه تمرین می‌کنند، آنها در خانه مانده‌اند و با این کار در واقع برای شکست کرونا رقابت می‌کنند، ما هم با برنامه‌ریزی نخستین رقابت سال 99 در فضای مجازی خواستیم این عزیزان هم در فرم مسابقه باقی بمانند و هم اینکه با تداوم ماندن در خانه کرونا را از بین ببریم.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcd5o0j.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما