يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 88014
منبع : خبرگزاری فارس

پاسخگویی به مسائل شرعی با نرم‌افزار مسئله‌گو

قم نيوز : عضو تیم تهیه محتوا و پاسخگویی نرم‌افزار مسئله‌گو از پاسخگویی به مسائل شرعی با استفاده از نرم‌افزار مسئله‌گو(رساله هوشمند همراه) بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد.
پاسخگویی به مسائل شرعی با نرم‌افزار مسئله‌گو
پاسخگویی به مسائل شرعی با نرم‌افزار مسئله‌گو
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید مهدی میرهاشمی امروز به نقل حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: ایشان فرمودند سخنی از حلال و حرام که از انسان راستگو و مورد اعتماد فراگیری، از دنیا و آنچه از طلا و نقره در آن وجود دارد، برای تو بهتر است.

وی با اشاره به اهمیت احکام شرعی گفت: احکام در بین موضوعاتی مانند فضای مجازی و فرهنگی مظلوم واقع شده است در عین حالی که تأثیر زیادی بر رشد معنوی انسان دارد.

عضو تیم تهیه محتوا و پاسخگویی نرم‌افزار مسئله‌گو انجام واجبات و ترک محرمات را یکی از اصلی‌ترین وظایف هر مسلمانی ذکر کرد و گفت: مسلمانان باید به وظیفه شرعی و تکلیف خود آشنا باشند. بخش عمده‌ای از وظایف شرعی در رساله‌های توضیح المسائل ذکر شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نرم‌افزار مسئله‌گو اقدام فناورانه در قالب سیستم اندروید است، گفت: پیش از این اقدام، استفاده از رساله‌ها به دلیل دسترسی و پرداختن به جزئیات مقداری مشکل بود ولی صفحه الکترونیکی نرم‌افزار  این امکان را دارد که ابتدا مرجع تقلید خود را انتخاب کنید تا نظرات سایر مراجع و اطلاعات غیر ضروری مشاهده نشود.

حجت‌الاسلام میرهاشمی خاطرنشان کرد: اگر مخاطب اطلاعاتی مانند جنسیت، وضعیت تأهل و سن را به این نرم‌افزار وارد کند؛ این برنامه به صورت نیمه هوشمند اطلاعات را متناسب با مخاطب نمایش می‌دهد و مخاطب از ابتدا تا پایان همه فصول و موضوعات را مشاهده کند.

عضو تیم تهیه محتوای و پاسخگویی نرم‌افزار مسئله‌گو با بیان اینکه فهرست‌بندی احکام به گونه‌ای انجام شده که فرد مسئله خود را آسان‌تر پیدا کند، گفت: با تغییر در چینش احکام کاربر آسان‌تر می‌تواند به احکام مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی بصری و اختصار احکام از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است تا فرد آسان‌تر بتواند پاراگراف مربوطه را مشاهده و مطالعه کند.

حجت‌الاسلام میرهاشمی عنوان کرد: فرد می‌تواند مسئله شرعی خود را به صورت ناشناس بپرسد و کسانی که در تیم پاسخگویی هستند و شرایط علمی و اطمینان اخلاقی لازم را دارند؛ به سؤالات شرعی مخاطبان پاسخ دهند.

وی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های به وجود آمده در اثر شیوع بیماری کرونا گفت: این برنامه کمک می‌کند فرد بتواند مسئله شرعی خود را به آسان‌ترین روش بپرسد و جواب را دریافت کند.

عضو تیم تهیه محتوا و پاسخگویی نرم‌افزار مسئله‌گو خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با جست‌وجوی عنوان مسئله‌گو در کافه بازار، آن را نصب و استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaywna.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما