سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 88069
منبع : خبرگزاری فارس

توسعه بزرگترین مجموعه ورزشی در منطقه نیروگاه

قم نيوز : مجموعه ورزشی جوادالائمه با 6 مکان شامل استخر، سالن و زمین چمن‌ به عنوان بزرگترین مجتمع ورزشی منطقه پرجمعیت نیروگاه هر ساله میزبانی مسابقات مهم کشوری و پوشش فعالیت‌های قهرمانی و همگانی رشته‌های مختلف ورزشی را انجام می‌دهد.
توسعه بزرگترین مجموعه ورزشی در منطقه نیروگاه
توسعه بزرگترین مجموعه ورزشی در منطقه نیروگاه
به گزارش قم نیوز یک دهه قبل و دقیقا پائیز 1389 بود که سفر مقام معظم رهبری به استان قم دستاوردهای پر خیر و برکتی برای شهر کریمه اهل بیت (ع) به دنبال داشت، به ویژه برای منطقه نیروگاه قم که در سخنان رهبری خطاب به مسوولان رسیدگی به آن مورد تاکید ایشان نیز قرار گرفت.

یکی از ارگان‌هایی که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به منطقه نیروگاه، پیش‌قدم شد اداره کل ورزش و جوانان استان قم (تربیت‌بدنی سابق) است که فضاها و اماکن متعددی را بر حسب وسع و توان خود در این منطقه احداث کرده و در اختیار ورزشکاران، قهرمانان و علاقمندان به این عرصه مهم اجتماعی قرار داده است.

اداره کل ورزش و جوانان استان قم در منطقه نیروگاه 15 مکان ورزشی اعم از سالن اختصاصی ووشو شهدای نیروگاه، سالن چند منظوره نرجس، خانه کشتی سپهبد شهید سلیمانی، سالن باستانی پوریای ولی، زمین چمن مصنوعی جوادالائمه، استخر حجاب، سالن چند منظوره مهر، سالن انقلاب، سالن جودو راحله، سالن بوکس راحله، سالن کاراته راحله، سالن زیتون، سالن باستانی ‌حضرت ابوالفضل (ع)، سالن فتح و سالن چند منظوره حضرت ابوالفضل (ع) احداث کرده است.

خبرنگار فارس برای به دست آوردن جزئیات بیشتر راجع به فضاهای ورزشی موجود در منطقه نیروگاه قم به سراغ یکی از قدیمی‌های این منطقه و از چهره‌های شناخته شده در ورزش قم رفت و پای صحبت‌های توحید محمدی مدیر فعلی مجموعه ورزشی جوادالائمه، بزرگترین مجموعه ورزشی نیروگاه نشست که از نظرتان می‌گذرد:

 

چند مجموعه ورزشی در منطقه نیروگاه وجود دارد؟

اداره کل ورزش و جوانان تا کنون در این منطقه 15 فضای ورزشی احداث کرده که تعدادی از آنها در دو مجموعه ورزشی جوادالائمه و راحله قرار گرفته‌اند و سایر اماکن نیز در دیگر نقاط نیروگاه به تیم‌های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان عزیز هم‌استانی ما خدمات‌رسانی می‌کنند.

مجموعه ورزشی راحله سه سالن اختصاصی رشته‌های جودو، بوکس و کاراته دارد اما مجموعه ورزشی جواد الائمه در خیابان جوادالائمه با 6 مکان، بزرگترین مجتمع ورزشی منطقه پرجمعیت نیروگاه است که میزبانی مسابقات مهم کشوری و پوشش تعداد زیادی از رشته‌های ورزشی را انجام می‌دهد.

 

چه رشته‌هایی در این مجموعه فعال هستند؟

ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که نیروگاه به منطقه قهرمان‌پرور ورزش معروف است، در مجموعه جوادالائمه تقریبا برای تمامی رشته‌ها فضا و امکانات وجود دارد، هم رشته‌های توپی و تیمی در این مجموعه فعال هستند و هم رشته‌های انفرادی شامل کشتی و انواع و اقسام ورزش‌های رزمی امکان تمرین و برگزاری مسابقات دارند.

در مجموع باید بگویم در مجموعه ورزشی جواد الائمه امکانات و فضای ورزشی تعداد زیادی از رشته‌های تیمی و انفرادی در هر دو بخش آقایان و بانوان در آن فراهم شده و هیات‌های مختلف ورزش قم در آن فعالیت می‌کنند.

 

از چه زمانی توسعه فضاهای ورزشی این منطقه آغاز شد؟

نیروگاه به عنوان یکی از مناطق پرجمعیت شهر مقدس قم بعد از سفر سال 1389 مقام معظم رهبری به استان قم بیشتر مورد توجه قرار گرفت، ایشان در سخنان خود رسیدگی به نیازهای این منطقه را مورد تاکید قرار دادند و خوشبختانه اتفاقات خوبی در ورزش رخ داد زیرا نیروگاه مملو از استعدادها و نخبه‌های ورزش قهرمانی در رشته‌های گوناگون است که مدال‌های مختلف از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی نصیب ورزش قم کرده‌اند.

 

چرا به این نیروگاه منطقه قهرمان‌پرور ورزش قم می‌گویند؟

به دلیل اینکه استعدادها این منطقه با امکانات کم و با حداقل‌ها سازگار هستند و نگاهی به سوابق افتخار آفرینان ورزش قم نشان می‌دهد که بسیاری از آنها از این منطقه وارد ورزش حرفه‌ای شده‌اند و اکنون در سطح ایران، آسیا و جهان شهرت دارند.

چهره‌ای مثل علی‌اصغر حسن‌زاده که اکنون کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران است و چهار دوره مرد سال فوتسال آسیا شده و علیرضا نجاتی که تابستان سال گذشته در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان بعد از سه دهه ورزش قم را صاحب سهمیه المپیک کرد، تنها نمونه‌ای از صدها قهرمان صاحب نام و افتخار آفرینان منطقه بزرگ نیروگاه در ورزش قم هستند.

 

ظاهرا تمام امکانات و فضاهای ورزشی در این مجموعه وجود دارد؟

بله، امکانات این مجموعه سلیقه هر شهروند را تامین می‌کند، خوشبختانه در مجموعه ورزشی جوادالائمه به عنوان بزرگترین مجتمع ورزشی منطقه نیروگاه تمام امکانات مورد نیاز ورزش همگانی و قهرمانی نظیر سالن، زمین چمن و استخر آماده خدمات‌رسانی به علاقمندان ورزش و قهرمانان ورزشی است.

 

توسعه مجموعه جواد الائمه از چه زمانی آغاز شد؟

زمانی که این مجموعه فعالیت خود را در ورزش قم راه‌اندازی کرد تنها یک سالن ورزشی داشت که به نام شهدای نیروگاه مطرح است، اما در مسیر توسعه آن در سال 1386 احداث سالن کشتی سپهبد شهید سلیمانی انجام گرفت، سپس در سال 1389 سالن چندمنظوره نرجس احداث شد و در دهه 1390 نیز شاهد احداث استخر حجاب، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این مجموع بودیم تا به بزرگترین مجموعه ورزشی منطقه نیروگاه قم تبدیل شود.

سالن‌‌ چند منظوره نرجس با قابلیت بهره‌برداری برای تمام رشته‌های انفرادی و تیمی، سالن شهدای نیروگاه به عنوان خانه اختصاصی رشته ووشو و شرایط فعالیت سایر رشته‌های رزمی، خانه کشتی سپهبد شهید سلیمانی به عنوان پایگاه اصلی پرورش قهرمانان کشتی، زمین چمن مصنوعی فوتبال، استخر حجاب مجهز به سونا، جکوزی و استخر و همچنین سالن پوریای ولی ویژه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این مجموعه بنا شده است، ضمنا این مجموعه از دو سالن بدنسازی نیز برخوردار است.

 

مجموعه جوادالائمه قابلیت میزبانی مسابقات مختلف کشوری هم دارد؟

بله صد در صد، در طول سال میزبان جمعیت زیادی از رده‌های سنی مختلف مردم علاقمند به ورزش برای فعالیت در بخش‌های همگانی و قهرمانی رشته‌های مختلف هستیم و بسیاری از هیات‌های ورزشی استان قم مسابقات مهم استانی و رقابت‌های کشوری خود را در این مجموعه میزبانی می‌کنند.

این منطقه سرشار از استعداد در ورزش‌های انفرادی است، در این سال‌ها به دلیل مجهز بودن سالن کشتی شهید سلیمانی مسابقات لیگ برتر کشتی و پیکارهای رده‌های سنی پایه کشتی کشور در این مجموعه برگزار شده، همچنین شاهد برگزاری رقابت‌های ووشو قهرمانی ایران در سبک‌های مختلف، مسابقات رزمی و چندین رقابت دیگر استانی و ملی در این مجموعه ورزشی بوده‌ایم.

 

این مجموعه باز هم توسعه می‌یابد؟

خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش در قم، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته و در سال‌های اخیر شاهد رشد و پیشرفت فضاها و افزایش امکانات ورزش همگانی و قهرمانی در این منطقه پرجمعیت و پراستعداد بوده‌ایم و نگاه مثبت این اداره کل به نیروگاه همچنان برقرار است.

در مرحله تجهیز این مجموعه ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم، استخر این مجموعه در نیمه دوم سال گذشته به پارکینگ مجهز شد، همچنین مجوز ایجاد زمینی برای آموزش و برگزاری فعالیت‌های رشته گلف صادر شده و این زمین گلف در حال احداث است.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcaowna.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما