دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 88281
منبع : خبرگزاری تسنیم

10 هزار میلیارد ریال به ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قم اختصاص یافت

قم نيوز : فرماندار قم گفت: امسال در قانون بودجه،۱۰ هزار میلیارد ریال به ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قم اختصاص یافت.
۱۰ هزار میلیارد ریال به ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قم اختصاص یافت
۱۰ هزار میلیارد ریال به ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قم که در تالار معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهش تولید باید از شعار بگذریم و به معنای واقعی آن را تحقق دهیم و در مسیر تولید و اشتغال، گام‌های اساسی برداریم.

فرماندار قم افزود: مبلغ 216 میلیارد تومان با سود 6 درصد از سال قبل در حوزه اشتغال باقی مانده و امسال می توان بر این رقم افزود، در این میان 65 میلیارد تومان حمایتی و 151 میلیارد تومان طرح‌های عادی غیرحمایتی است.

وی تصریح کرد: از مجموع 181 میلیارد تومان با 665 طرح بررسی شد و 160 میلیارد تومان پرداخت و 2173 اشتغال ایجاد شده است.

حیدری بیان کرد: جذب سرمایه گذار رمز مهمی در اشتغال زایی است و از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم همراهی بیشتری با طرح‌ها و ایده‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی داشته باشند و موانع را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جهش تولید توسعه و ایجاد نواحی صنعتی جز راهبردهای اساسی است و باید شرکت شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین و توسعه نواحی صنعتی، در مرحله ابتدایی استعلامات اصلی زیست محیطی و دیگر الزامات را بگیرد و اگر مانعی وجود نداشت این طرح‌ها را توسعه دهد.

فرماندار قم گفت: سال قبل بیش از 300 طرح اشتغال‌زایی به نتیجه رسید و امسال نیز در قانون بودجه،10 هزار میلیارد ریال به ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قم اختصاص یافت تا طرح های اشتغال‌زایی مورد حمایت قرار بگیرد.

وی افزود:همچنین در سال جاری 400 طرح در دست اقدام است، اما محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و تا 600 طرح نیز می تواند در قم تامین اعتبار و عملیاتی شود.

حیدری عنوان کرد: باید با ارائه اطلاعات کامل، مردم را برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، تشویق کرد در این باره سپاه داری ظرفیت های مهمی در اشتغال زایی است و اگر به میدان بیاید با تشکیل یک مثلث با حضور بخشداری‌ها و ستاد اشتغال و سپاه، در طرح های جدید می‌توان موفق‌تر عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است انقلابی در جهش تولید در روستاها شکل بگیرد و در هر روستایی از قم، بتوانیم اشتغال برای تمامی جوانان و روستائیان را جشن بگیریم.

فرماندار قم تصریح کرد: استخدام در دستگاه‌های دولتی دیگر امکان‌پذیر نیست و جوانان باید به طور مستقل به فکر کارآفرینی و اشتغال باشند و ایده ها و طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی نیز در حوزه اشتغال، دارای ظرفیت‌های مهمی است، در برخی از کشورها همچون چین با استفاده از فضای مجازی، در حوزه اشتغال خانگی نیز به موفقیت رسیده‌اند.

حیدری گفت: خوشبختانه جریان مهاجرت به شهر در سالهای اخیر معکوس شده است و مردم آگاهی لازم را در مورد روستانشینی و استفاده از امکانات روستایی در اشتغال کسب کرده‌اند و فرصت‌های خوبی پیرامون زندگی در روستا به وجود آمده است.

وی ادامه داد: سال قبل 12 هزار میلیارد تومان برای رونق روستاهای کشور اعتبار اختصاص یافت، بخشداران دارای نقش مهمی در مطالعه طرح‌ها و واگذاری این تسهیلات هستند و باید امامان جمعه در ترغیب جوانان به سمت و سوی اشتغال‌زایی تلاش کنند.

فرماندار قم بیان کرد: باید طرح‌ها، براساس مدل‌های اقتصادی و نیاز استان ارائه شود و جهاد کشاورزی و امور عشایر و میراث فرهنگی در ارتباط با اشتغال روستایی وارد میدان شود، ضمن اینکه می‌توان از فناوری نیز در اشتغال روستایی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: قالی ابریشم قم شهرت جهانی دارد و نیاز فراوانی به مواد اولیه یعنی تولید ابریشم داریم و در برخی از روستاها با درآمد بالا انجام می‌شود و می‌توان در قم نیز به تولید آن پرداخت، همچنین در دامداری و کشاورزی و زنبور داری نیز می‌توان فرصت‌هایی را به وجود آورد.

حیدری عنوان کرد: ایران، در مدیریت بحران کرونا، مقام سوم را در جهان آن هم در شرایط تحریم کسب کرده است پس می‌توانیم در چنین شرایطی، بحران‌های اقتصادی را نیز پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqx97.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما