پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 88564
منبع : خبرگزاری ايرنا

سایت پسماند قم به دستگاه بی‌خطر سازی زباله مجهز می‌شود

قم نيوز : رییس سازمان مدیریت پسماند قم،گفت: دستگاه اتوکلاو ماکروویو برای بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی به زودی از کشور چین وارد قم شده و در سایت نخاله و پسماند البرز این استان نصب می‌شود.
سایت پسماند قم به دستگاه بی‌خطر سازی زباله مجهز می‌شود
سایت پسماند قم به دستگاه بی‌خطر سازی زباله مجهز می‌شود
به گزارش قم نیوز سید عبدالله میر ابراهیمی اظهار داشت: دستگاه فوق برای استریلیزاسیون و کم خطر کردن پسماندهای عفونی و بیمارستانی تعریف شده که با استفاده از امواج ماکروویو این عمل را اجرا می‌کند.

وی ظرفیت زباله‌های انباشت شده در این دستگاه را ۱۰ تُن دانست، و گفت: هم اکنون این دستگاه از چین بارگیری شده و در آینده نزدیک وارد ایران و شهرقم می‌شود.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه محل استقرار این دستگاه با نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان مشخص خواهد شد، افزود: دو تَن از کارشناسان چینی که مقیم قم هستند کار راهبری و فرآیند استقرار و نصب این دستگاه را انجام میدهند.

مدیر عامل پسماند قم با بیان اینکه دستگاه مذکور در کنار سایر اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش از جمله اهدایی‌های چین به ایران است، گفت: با توجه به میزان پسماندهای پزشکی درقم، با پیگیری‌های مدیران استان و همچنین نظر موافق مسئولان کشوری، مقرر شد این دستگاه در قم راه اندازی شود.

وی حجم زباله‌های پزشکی تولید شده درقم در ایام کرونا را ۱۱ تُن ذکر کرد، و گفت: در شرایط عادی حجم‌ زباله‌های پزشکی ۵ تا ۶ تُن است و در فصولی که درگیر آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی هستیم، این حجم زیادتر نیز می‌شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه ۱۰ بیمارستان‌ قم مجهز به سیستم اتوکلاو و بی‌خطر ساز زباله هستند، درپاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه‌های کوچک نیز خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند شهرداری متولی مدیریت پسماندهای پزشکی نیست و فقط بواسطه مشارکت در دفع پسماندهای پُر خطر با علوم پزشکی همکاری داریم.

وی یادآور شد: هر نوع سیاستگذاری در خصوص مدیریت تولید، ذخیره‌سازی، جمع آوری و دفن پسماندهای پزشکی به عهده دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت محیط زیست است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaymna.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما