يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 88647
منبع : خبرگزاری تسنیم

سند راهبردی تحول اجتماعی فرهنگی قم مصوب شد

قم نيوز : معاون استاندار قم با اشاره به تدوین سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم گفت: این سند با همکاری اساتید دانشگاهی تدوین و با اقبال روسای سه قوه مواجه شد.
سند راهبردی تحول اجتماعی فرهنگی قم مصوب شد
سند راهبردی تحول اجتماعی فرهنگی قم مصوب شد
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به دیدار سالیانه مردم قم با رهبر معظم انقلاب در روز نوزدهم دی‌ماه اظهار داشت: ایشان در سال 97، دغدغه‌های خود پیرامون آسیب‌های اجتماعی استان را مطرح کردند که بعدازآن قرارگاه فرهنگی نوزده دی‌ توسط آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) تشکیل شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به تدوین سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم بیان کرد: این سند با همکاری اساتید دانشگاهی تدوین و با اقبال روسای سه قوه روبرو شد، در قوه مجریه وزارت کشور اعلام آمادگی کرد که در زمینه  تخصیص اعتبارات لازم ورود پیدا کند.

وی با اشاره به بخش‌های سه‌گانه سند گفت: بخش نخست شامل کلیات بوده که همراه با شناخت آسیب‌های اجتماعی استان است، در بخش دوم تکالیف دستگاه‌ها تسریع و عملیاتی‌تر شده است و نهایتاً بر اساس ارزیابی با ده شاخص اختصاصی باید این تکالیف انجام شود.

سلیمان پور تعدد و تنوع نهادهای فرهنگی را مورداشاره قرار داد و افزود: پرداختن به تکالیف به‌صورت موازی و گاهاً فراموشی این تکالیف ازجمله نواقص و ایرادهای بخش فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه تأکید دولت بر اجرای این تکالیف و وظایف در استان است، ابراز کرد: قرار بود این طرح در نیمه دوم سال گذشته اجرایی شود، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل مشغله انتخاباتی و شیوع بیماری کرونا این سند با کندی پیش رفت.

وی اظهار داشت: این سند یک سند توصیفی صرف نبوده و امیدواریم با تغییر نرم‌ها و ارائه شاخص‌ها یک کار مطلوبی را ارائه دهیم، همچنین امیدواریم به سمت و سویی برویم که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را با عملیاتی کردن و اجرای سند برطرف کنیم.

سلیمان پور در پایان با بیان اینکه این سند فاقد اشکال نیست، تصریح کرد: دلیل این مسئله هم سخت و دشوار بودن پرداختن به بخش فرهنگ و مسئله آسیب‌های اجتماعی است، در کارگروه اجتماعی فرهنگی حدود سه ساعت این سند به بحث و بررسی گذاشته شد اما خیلی این سند آسیب‌شناسی نشد.

خاطرنشان می‌شود این سند راهبردی در پایان جلسه به تصویب اکثریت اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmeq4.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما